کد خبر: 983818
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
مرد محکوم به مرگ که به خاطر بدگمانی دوستش را به قتل رسانده‌بود، بعد از پرداخت دیه محاکمه و به سه‌سال حبس محکوم شد. متهم با احتساب روز‌های بازداشت به زودی آزاد می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، پرونده صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی بررسی شد. ابتدای جلسه نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: «متهم ۲۵‌ساله است و محمد نام دارد. او پاییز سال‌۹۵ به اتهام قتل دوستش سعید بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفته‌است که من و سعید سال‌ها با هم دوست بودیم تا اینکه سعید شماره تلفن دختری را به نام لیلا به من داد. بعد از تماس با آن دختر آشنا شدم و به او علاقه‌مند شدم. مدتی گذشت تا اینکه به خواستگاری‌اش رفتم و با هم ازدواج کردیم. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه روزی سعید را در خیابان دیدیم. او وقتی فهمید با لیلا ازدواج کرده‌ام شوکه شد. بعد از ملاقات با سعید، همسرم رفتارش تغییر کرد و مدام بهانه می‌گرفت تا اینکه اختلافات ما دامنه‌دار شد و او درخواست طلاق کرد. وقتی تلفن همراه همسرم را بررسی کردم متوجه پیامک‌های سعید شدم همین باعث شد به رابطه آن‌ها مشکوک شوم، اما وقتی در این باره با سعید صحبت کردم او طفره رفت و کار به درگیری رسید. در آن درگیری دست به چاقو شدم و مرتکب قتل شدم.» نماینده دادستان ادامه داد: «متهم با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد، اما توانست با پرداخت دیه از مرگ نجات پیدا کند. او سه سال در زندان است بنابراین از ریاست دادگاه درخواست رسیدگی به پرونده از جنبه عمومی جرم را دارم.»

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و در آخرین دفاعش گفت: «بعد از قتل سعید فهمیدم اشتباه کرده‌ام. او در پیامک‌ها فقط گله کرده بود که چرا ماجرای ازدواجمان را به او نگفتیم و او را به عروسی دعوت نکردیم. بدگمانی من بی‌مورد بود و حادثه نباید اتفاق می‌افتاد.» متهم در ادامه گفت: «بعد از اینکه به زندان افتادم همسرم طلاق گرفت و پدر و مادرم بعد از فروش خانه که تنها دارایی آن‌ها بود خیلی به سختی افتادند. از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر مرا آزاد کنند تا این روز‌ها را برای خانواده‌ام جبران کنم.»

در پایان هیئت قضایی متهم را با احتساب روز‌های بازداشت به سه‌سال حبس محکوم کرد. به این ترتیب متهم به زودی آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار