کد خبر: 983811
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
فریدون حسن
استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال خبری بود که از روز اول بستری شدن جناب رئیس انتظار شنیدن آن را داشتیم، اما آنچه که مثل همیشه باعث غافلگیری همه شده نداشتن برنامه برای جانشینی یا به‌اصطلاح خود فوتبالی‌ها پلن ۲ است.

تاج دیروز استعفاء کرد، اما حالا همه معطل هستند تا جانشین او برای به‌دست گرفتن امور فدراسیون فوتبال مشخص شود و جالب اینکه هیچ کدام از جانشینان احتمالی جناب رئیس به‌لحاظ قانونی نمی‌توانند روی صندلی ریاست حتی به‌صورت موقت بنشینند. مدعیان جانشینی تاج یا بازنشسته هستند یا اینکه برای به‌دست گرفتن اوضاع رأی مجمع را ندارند و این یعنی ولنگاری در فدراسیونی که حتی با داشتن رئیس هم حساب و کتاب کارهایش چندان مشخص نبود.

فوتبال ایران حالا شرایط پیچیده‌تر و تازه تری را تجربه می‌کند؛ شرایطی که به نظر می‌رسد وزارت ورزش نباید اجازه دهد زیاد طولانی شود. از یک طرف ماجرای ویلموتس هنوز تمام نشده و تیم ملی فوتبال بدون برنامه و سرمربی روزگار می‌گذراند. از طرف دیگر تیم امید باید برای بازی‌های حساس انتخابی المپیک آماده شود و از همه مهم‌تر اینکه امور حساس فدراسیون از قبیل مسائل مالی بدون حضور رئیس با مشکلات عدیده روبه‌رو خواهد شد.

اینکه جوان کم تجربه‌ای، چون شکوری اعلام کند امور فدراسیون را انجام می‌دهد و یا اینکه بین با تجربه‌ها به‌رغم ظاهر آرامشان اختلاف وجود دارد اصلاً خوب نیست؛ بنابراین به نظر می‌رسد وزارت ورزش همین امروز باید ترتیبی اتخاذ کند تا با برگزاری مجمع انتخاباتی زود رس تکلیف رئیس یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های ورزش کشور مشخص شود.

فوتبال به عنوان یکی از تأثیرگذار‌ترین رشته‌های ورزش کشور در بعد اجتماعی و حتی سیاسی با چالشی عجیب روبه‌رو است و چنانچه مدیریت درست نشود می‌تواند به یک بحران تازه تبدیل شود. فراموش نکنیم که برخی پالس‌های داخلی که به فیفا داده می‌شود باعث دخالت‌های بیجای این نهاد در امور داخلی فدراسیون شده و طبیعی است که در این شرایط حساس احتمال اینکه فیفا روی بحث جانشینی تاج هم بخواهد اعمال نظر کند وجود دارد. تمامی این احتمالات باعث می‌شود که وزارت ورزش با حساسیت بیشتری روی موضوع انتخاب جانشین تاج دقیق شود و اجازه ندهد که اولاً موضوع مشمول زمان شود و در ثانی جلوی سوء‌استفاده برخی دیگر را بگیرد.

وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور حالا می‌تواند نقش اصلی خود را ایفا کند و اجازه ندهد که فوتبال کشور بیش از این ضربه بخورد. البته نباید فراموش کرد که این دخالت و اعمال نظر باید به گونه‌ای انجام شود که کوچک‌ترین بهانه‌ای به‌دست فیفا یا آن‌ها که ثبات فوتبال ایران را نمی‌خواهند بدهد.

یک انتخاب شایسته و معقول در حال حاضر می‌تواند کشتی بحران زده فوتبال کشور را به ساحل آرامش برساند و کاری کند که فوتبال در ماه‌های حساس پیش رو بتواند نتیجه مناسب را به‌دست آورده و باعث شادی هواداران و اعتلای نام ایران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار