کد خبر: 983804
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یک‌شنبه با جهش ۲۰۸۶ واحد به رکورد ۳۶۹ هزار و ۷۱۸ واحد دست یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز (یک‌شنبه ۸ دی ۹۸) با جهش ۲۰۸۶ واحدی به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم ۳۶۹ هزار و ۷۱۸ واحد دست یافت. شاخص کل با معیار هم وزن ۹۹۳ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۱۸ هزار و ۱۵۹ واحد رسید. کارشناسان دلیل رکوردشکنی بورس را در هفته گذاشته و هفته جاری ورود نقدینگی سرگردان بازار به بورس می‌دانند که در غیاب رونق در بازار‌های مسکن، طلا، سکه، ارز به ناچار به بورس اوراق بهادار ورود کرده‌است.

همچنین ورود به بازار بورس به دلیل نقض‌شوندگی، شفافیت، معاملات منصفانه و راحتی ورود و خروج به بازار و همچنین امکان ورود به بازار سرمایه به هر میزان از سرمایه باعث شده سرمایه‌گذاران خرد به حضور در بازار سرمایه رغبت پیدا کنند.

ارزش روز بازار که ناشی از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۱۳۴۷ تریلیون تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورس بیش از ۹/ ۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۶۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۴۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. پالایشگاه نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی، خدمات انفورماتیک و صنایع شیمیایی ایران در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نماد پتروشیمی پارس در کاهش شاخص مؤثر بوده‌است. نماد‌های پربیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت هر سهم ۴۸۸ ریال، بانک ملت ۶۲۴۳ ریال، سایپا، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری سایپا، بانک اقتصاد نوین و معدنی چادرملو و نیز قند ثابت خراسان بوده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار