کد خبر: 983793
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
اگر تا چندی پیش ضعف در اطلاع‌رسانی و مشخصاً خلأ سخنگویی در دولت، یکی از انتقاداتی بود که همواره حامیان روحانی درباره دولت مطرح می‌کردند، اکنون تعدد سخنگویان خودخوانده دولتی و بعضاً اظهار‌نظر‌های متناقض درباره عملکرد دولت، به چالشی برای آن‌ها تبدیل شده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس محترم دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته در اظهارنظری عجیب مدعی شده است: «امروز در شرایطی قرار داریم که گویا یک اتاق فکری تلاش می‌کند و اصرار دارد که به مردم بگوید که دولت هیچ کاری انجام نداده و نمی‌دهد.»

محمود واعظی در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان ایلام گفته است: «خوشبختانه امروز همه با نیت‌های مثبت در مسیر توسعه کشور برنامه‌ریزی کرده و اقدام می‌کنند و جناحی هم بدون توجه به منافع ملی به دنبال تخریب دستاورد‌های دولت است.»

او از برجام به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت یاد کرده و با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که گویا یک اتاق فکری تلاش می‌کند و اصرار دارد که به مردم بگوید که دولت هیچ کاری انجام نداده و نمی‌دهد، گفته است: برجام براساس آنچه دیگر کشور‌ها عنوان می‌کنند، اقدام بزرگی بود که توسط دولت به انجام رسید و عده‌ای زمانی این را فهمیدند که ترامپ به واسطه اینکه برجام را برخلاف منافع امریکا می‌دانست، از آن خارج شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تلویحاً شکست برجام را متوجه برخی منتقدان داخلی کرده و با اشاره به تبلیغات منفی و تخریب دستاورد‌های برجام از جمله حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در ایران، اظهار داشته: «عده‌ای در یک اتاق فکر چنان علیه برجام کار کردند که گویا هیچ دستاوردی از طریق آن برای کشور حاصل نشده است.».

اما برای درک اینکه دولت در زمینه‌های مختلف دستاورد داشته یا خیر، رئیس دفتر رئیس‌جمهور را به اظهارنظر چند روز گذشته همکاران وی در دولت ارجاع می‌دهیم.

۳۰ آذر ماه احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی گفته «دولت روحانی با بحران دستاورد روبه‌روست»، وزیر راه هم گفت «مردم ما می‌روند و توسعه‌ها را می‌بینند و هر چه به ما نثار می‌کنند حق‌مان است». وزیر بهداشت هم همان روز گفته «درباره روان‌های گرفتار و بحران افسردگی شدید اعلام خطر می‌کنم»! فحوای صحبت وزیر بهداشت هم به گونه‌ای است که مشکلات روانی مردم را ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌داند و نسبت به آن هشدار جدی می‌دهد. همه این موارد باعث شده که به قول معاون وزیر رفاه، حتی سرسخت‌ترین طرفداران دولت هم به صف منتقدانش بپیوندند و درست در چنین شرایطی است که دولت از طریق وزیر بهداشت «به سوی جامعه دست تمنا دراز می‌کند» تا خود مردم مسائل‌شان را حل کنند!

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم معارفه محمدمهدی کربلایی، مدیر عامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، تصریح کرده‌: چرخ حرکت توسعه در دنیا رو به رشد است، ما هنوز فرودگاه بین‌المللی درخور و شأن ملت ایران نداریم. مردم ما می‌روند و [توسعه‌ها را]می‌بینند و هر چه به ما نثار می‌کنند حق‌مان است!

درباره برجام هم اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی و عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای که بار‌ها اذعان کرده‌اند، برجام دستاوردی جز «تقریباً هیچ» نداشته است، قضاوت را به مخاطبان محترم می‌سپاریم؛ بنابراین اذعان مدیران دولتی به «بحران دستاورد دولت» جای هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌گذارد که طرح ادعا‌های موهوم اتاق فکر برای تخریب دستاورد‌های دولت، فرافکنی بیش نیست. دولت می‌تواند با ارائه کارنامه عملی، تلاش اتاق‌های فکر مورد ادعای رئیس دفتر محترم را نقش برآب سازد و اگر ایشان در ادعای خود مستنداتی دارد، خوب است با ذکر دلیل قطعی و عقلانی آن‌ها را افشا کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
1
دستاورد؟؟؟مردم دنبال ازدست رفته هایشان هستندکه فریادمی کنند!شمافریادشان رانمی شنوید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
1
یک اتاق فکری تلاش می‌کند و اصرار دارد که به مردم بگوید....
ایشان مردم را چی فرض کرده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار