کد خبر: 983602
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه رتبه برتر در شاخص نسبت پوشش جمعیت شهری از سوی ایستگاه‌های بسیج ملی کنترل فشار خون را از آن خود کرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه رتبه برتر در شاخص نسبت پوشش جمعیت شهری از سوی ایستگاه‌های بسیج ملی کنترل فشار خون را از آن خود کرد.

محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز  شد و تا ۱۵ تیر ماه ادامه یافت.

وی اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۵۸۰ نفر مبتلا به فشار خون در اجرای این طرح ملی در استان مرکزی شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۵ هزار و ۱۸ نفر از این مبتلایان به فشار خون شناسایی شده در این استان زن و ۱۱ هزار و ۵۶ نفر مرد بودند.

جمالیان افزود: ۵۲۹ هزار و ۷۸۵ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال استان مشمول طرح ملی پایش فشار خون بودند.

وی اظهار داشت: ۵۸ و یک دهم درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان در این طرح اندازه‌گیری شدند که شمار مشمولان از جمعیت هدف فرا رفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هشت درصد جمعیت هدف طرح پایش ملی فشار خون در استان مرکزی از بیماری خود مطلع نبودند.

 جمالیان افزود: ۲۷ هزار و ۹۹۲ زن و ۳۸ هزار و ۸۲۱ مرد در استان مرکزی در مرحله ورود به بیماری فشار خون هستند که این افراد در قالب طرح ملی مذکور شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: شایعترین علت فوت در استان مرکزی بیماری های قلبی و عروقی گزارش شده فشار خونبالا یکی از علل زمینه‌ای آن است.

جمالیان افزود: فشار خون بالا به‌عنوان بیماری بدون علامت سبب می‌شود تا فرد فقط هنگام غربالگری متوجه بیمار خاموش خود شود بنابراین همه افراد باید از وضعیت فشار خون خود با یک غربالگری ساده مطلع شوند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار