کد خبر: 983527
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
مدیر شیلات استان اردبیل:
مدیر شیلات استان اردبیل گفت: از سال آینده استان اردبیل به جمع استان‌های تولید کننده مواد غذایی با ارزش خاویار خواهد پیوست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرآرمان واعظی در بازدید از مزارع پرورش ماهیان خاویاری مشگین‌شهر اظهارکرد: ماهیان خاویاری از جمله گونه‌های بسیار باارزش ماهی هستند که معمولا از این نوع ماهی به عنوان فسیل زنده یاد می‌شود.

وی با اشاره به قیمت بالا و طرفداران زیاد محصول خاویار ایرانی در مناطق مختلف دنیا افزود: از چند سال پیش پرورش ماهی خاویاری در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون پرورش ماهی خاویاری از گونه فیل‌ماهی در شهرستان مشگین‌شهر و ۲ نقطه دیگر استان آغاز شده است.

مدیر شیلات استان اردبیل بیان کرد: بر اساس ارزیابی کارشناسان شیلات نتیجه کار بسیار مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل چرخه پرورش حدود ۴۰ تن گوشت ماهی خاویاری و یک تن خاویار درجه یک در استان استحصال شود.

وی گفت: علاوه بر این مزارع اخیرا موافقت اصولی برای ایجاد سه مزرعه دیگر صادر شده است.

واعظی با بیان اینکه اردبیل از استان‌های غیرساحلی موفق در تولید ماهیان گرمابی و سردابی می‌باشد، اظهار کرد: ۵۴۰ مزرعه پرورش ماهی بصورت استخرهای منفرد، تیپ و ۲ منظوره با استفاده از منابع آبی طبیعی و نیمه‌طبیعی در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

مدیر شیلات استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته حدود هزار تن انواع ماهی در استان تولید و روانه بازار شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان با ۱۰ درصد افزایش به ۱۱ هزار تن برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
گرونه من فقط عکسش رو تو اینترنت می بینم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر