کد خبر: 983237
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
عقب‌ماندگی کردستان نتیجه منازعات بین نمایندگان دولت و ملت است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌های کردستان به خاطر لجبازی‌های بین دولت و نمایندگان مردم است که به جای پیگیری مسائل استان، برای سرکار گذاشتن نیروهای خود دعوا می‌کنند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه سه‌شنبه در نشست تخصصی ائمه جمعه استان که با موضوع بررسی بیانه گام دوم انقلاب با رویکرد زوایای پنهان حوادث اخیر و تحلیل انتخاب مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب از موضوعاتی است که همواره باید به آن توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: جوانان و امید به آینده از محورهای اصلی گام دوم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که چراغ راه ما برای آینده هستند.

وی گفت: با وجود تمام توطئه‌هایی که حاکمیت کفر علیه کشور ایران در طول چهل سال عمر انقلاب اعمال کرده‌  به پیشرفت و رشد در عرصه‌های مختلف رسیده‌ است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: امروز ایران به عزتی رسیده‌ که دشمنان منت ما را می‌کشند و این به برکت ایمان و بصیرت و حضور همیشه در عرصه ملت و وجود رهبری به دست آمده است.

وی اضافه کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند که جلوی سرعت پیشرفت ما را بگیرند، اما دانش‌بنیان کردن پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه جهانی با وجود تمام این توطئه افکنی‌ها مثال‌زدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: یکی از مباحث مهم که همواره مورد تاکید بزرگان و رهبران انقلاب بوده حذف وابستگی به نفت است که حرکت‌های خوبی در این راستا انجام گرفته است.

صف مردم از اغتشاشگران جدا شد/اعتشاشگران به دست قانون افتادند

وی به حوادث اخیر در کشور هم گریزی زد و گفت: این حوادث از دو منظر اغتشاشات و افزایش قیمت بنزین قابل واکاوی و بررسی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین واقعیت‌ها در مورد افزایش قیمت بنزین این است که به نوعی ایران را از وابستگی به بنزین نجات داد که از اهمیت زیادی برخودار است.

وی گفت: 10 درصد از جمعیت کشور 17 برابر مابقی جامعه از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شدند که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بهره‌مندی عادلانه از این ثروت ملی را فراهم می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: در اینکه افزایش قیمت بنزین با هدف توزیع عادلانه ثروت‌ها و جلوگیری از هدر رفت ثروت‌ها نیازی ضروری بود قابل انکار نیست، اما قبل از اجرا باید روشنگری و اطلاع‌رسانی‌ها لازم انجام می‌گرفت.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: در بحث آماده‌کردن افکار جامعه و تبیین تاثیرات مثبت اجرای طرح افزایش قیمت به درستی عمل نشد که اگر روشنگری‌های لازم در این راستا صورت می‌گیرد شاید بسیاری از اتفاقات تلخ به وقوع نمی‌پیوست.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی عمده افرادی که بعد از افزایش قیمت اقدام به اعتراض کردند کسانی بودند که بیشترین منفعت را از این برنامه خواهند برد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود:‌ از زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی شدن بنزین شاهد صرفه‌جویی بیش از 20 میلیون لیتر بنزین در کشور هستیم که این ظرفیت موجب افزایش صادرات می‌شود.

وی گفت: دشمن توطئه‌ای را برنامه‌ریزی کرده بود که مقام معظم رهبری سال گذشته آن را هشدار داده بودند،  رهبری در مباحث سال 97 فرمودند که دشمنان دنبال توطئه بزرگتر در سال 98 هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، صف مردم از اغتشاشگران جدا شد و اعتشاشگران هم به دست قانون افتادند.

تیر دشمن در اغتشاشات اخیر به سنگ خورد

وی تصریح کرد: ایجاد آشوب‌های داخلی مهم‌ترین هدف و پروژه دشمنان در کشورهای مختلف منطقه است که در ایران با وجود تمام تلاش‌هایی که کردند، تیر آنها به سنگ خورد چرا که ما از رهبری آگاه و مدبر برخورداریم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در ادامه به انتخابات پیش رو هم گریزی زد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات موجب یاس و ناامیدی دشمنان و نمود وفاداری ملت به نظام و رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: متاسفانه مجلس فعلی، مجلس خوبی نبود و یک سری اقدامات و تصمیماتی در آن گرفته شده که به نفع مردم نبود اگر آنها درست عمل می‌کردند شاید وضع مردم این نبود.

عقب‌ماندگی کردستان نتیجه منازعات بین نمایندگان دولت و ملت است

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اینکه 5 شهرستان کردستان به دلیل جدال‌ بین نمایندگان دولت و نمایندگان مردم در مجلس با سرپرستی اداره می‌شود، جای تاسف دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌های استان کردستان به خاطر لجبازی‌های بین دولت و نمایندگان مردم است که به جای پیگیری مسائل استان، برای سرکار گذاشتن نیروهای خود دعوا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌هایی دارد که اگر مدیریت قوی داشته باشیم برای سایر نقاط کشور هم به لحاظ اقتصادی و اشتغال می‌توانیم ظرفیت‌آفرینی کنیم.

وی با اشاره به حجم بالای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی از سوی مجریان دولت، گفت: باید در این راستا با حساسیت بیشتری عمل می‌شد، آنها با این رویه دنبال این هستند که یک سری نهادهای مهم را تضعیف کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: این انتظار از منادیان فکری جامعه وجود دارد که شاخص‌های درست انتخاب اصلح را به مردم معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه انتخابات این دوره در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت:‌ توطئه و فتنه تمام نشده است لذا باید حواسمان باشد که موضع‌گیری‌های ما به زیان کشور نباشد.

وی افزود: دشمنان با تمام توان دنبال تحریک مردم برای ایجاد اغتشاش هستند در حالیکه از بین بردن اموال عمومی به بهانه اعتراض به افزایش قیمت و گرانی مشکلی را حل نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر