کد خبر: 983153
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
دانشگاه صنعتی مالک اشتر نقش مهمی در شناسایی تهدیدات فناورانه و راه‌های مقابله با آن‌ها دارد و تاکنون توانسته بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی و راه‌حل‌های عالمانه ارائه کند و موجب افزایش توان بازدارندگی شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز گذشته در مراسم رونمایی از ۱۰ دستاورد فناورانه مجتمع بزرگ آموزشی - پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر که با حضور وزیر علوم و تحقیقات برگزار شد، با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی سازمان‌های صنعتی گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسایی تهدیدات فناورانه و راه‌های مقابله با آن‌ها دارد و تاکنون توانسته بسیاری از گلوگاه‌های تحریمی را شناسایی و راه‌حل‌های عالمانه ارائه کند و موجب افزایش توان بازدارندگی شود. حاتمی افزود: در این دانشگاه برخی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می‌شود که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد. وی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیاز‌های علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودروسازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیاز‌های دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

در این مراسم دستاورد‌های فناورانه در حوزه‌های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه‌های تأمین اکسیژن و روش‌های نوین ساخت و شکل‌دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرح‌های پژوهشی با رویکرد خوداتکایی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی‌سازی اثرات تحریم‌ها در صنعت کشور رونمایی شد. دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت رفع نیاز‌های صنعتی کشور در قالب ۳۰ دانشکده و پژوهشکده و ۹۰ مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاه‌های مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم‌های مناسبی برداشته است.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع تأکید کرد: ما همواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه‌ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه‌هایی است که با این رویکرد کمک شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار