کد خبر: 983052
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
معاون فرهنگی سپاه در جشنواره کتاب سال «پاسداران اهل قلم» مطرح کرد
درود بر آن قلم‌هایی که پشت پرده توطئه ۹۸ را می‌شکافند. سلام بر قلم‌هایی که خیانت‌ها و خباثت‌های رژیم اشغالگر قدس و سعودی و تروریست‌های تحت حمایت آن‌ها را هنرمندانه به نسل جوان منتقل می‌کنند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، سردار حسین نجات معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه با بیان این مطلب در چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم گفت: پس از حماسه کربلا و ریخته شدن پاک‌ترین خون‌ها در روز عاشورا به پای نهال اسلام، این زینب (س) و امام سجاد (ع) بودند که اهداف حماسه کربلا را به گوش مردم کوفه و جهان اسلام و امروز رساندند. اگر نبود مجاهدت زبانی و کلامی این بزرگواران، کربلا در کربلا می‌ماند. درود بر آن قلم‌هایی که پشت پرده توطئه ۹۸ را می‌شکافد. سلام بر قلم‌هایی که خیانت‌ها و خباثت‌های رژیم اشغالگر قدس و عربستان و تروریست‌های تحت حمایت آن‌ها را هنرمندانه به نسل جوان منتقل می‌کند.

در بخش دیگری از این مراسم از خواهر شهید زینب کمایی که به دست منافقین به شهادت رسید، تجلیل شد. این خواهر شهید گفت: پس از ۲۵سال سرانجام زینب توسط معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب به جامعه شناسانده شد. در زمان تحریر کتاب مادرم در قید حیات بودند. من در دوران جنگ امدادگر جنگ بودم، اما در نهایت زینب برای شهادت انتخاب شد.

در ادامه سردار آسودی، دبیر اجرایی جشنواره اظهار داشت: هیئت داوران در این دوره در ۱۴گروه تخصصی تشکیل شد و ۳۶۸اثر مورد بررسی قرار گرفت که ۱۳۲عنوان به مرحله بعد راه یافت و با ارزیابی دقیق‌تر در مرحله نهایی پنج اثر رتبه اول، ۱۰اثر رتبه دوم، ۱۲اثر رتبه سوم و ۱۱اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی گفت: دوستان پاسدار اهل قلم چند خواهش دارند، اول اینکه پاتوقی برای مراودات اهل قلم فراهم شود، دوم اینکه نزدیک ۹ هزارو ۲۰۰ اثر طی ۱۴دوره از این جشنواره معرفی شده است، اما جامعه از این آثار بی‌خبر هستند. باید طی یک نمایشگاه دائمی این کتاب‌ها در معرض دید عمومی قرار گیرد. این مسئله برای ارتقای منزلت اجتماعی سپاه مطلوب است، سوم اینکه باید جلسات نقد و بررسی افزایش یابد چراکه در این نشست‌ها داوران حضور می‌یابند و اشکالات فنی برای چاپ‌های آتی کتاب مطرح می‌شود. چهارم اینکه کارگاه آموزشی نوقلمان تشکیل شود. باید مکان مناسبی اطراف دانشگاه تهران در نظر گرفته شود تا این آثار را ارائه دهیم.

وی افزود: در این جشنواره ۲۰۰ اهل قلم، ۳۶۸ اثر را ارسال کرده بودند و آثار توسط ۸۰داور بررسی و در نهایت ۳۶ اثر برگزیده شده و ما برای اولین بار شایسته تقدیر نیز خواهیم داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار