کد خبر: 982927
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
اغتشاش و تخریب اموال عمومی متفاوت از بیان اعتراض است
یکی از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان گفت: آتش زدن بانک و پمپ‌بنزین و آسیب به اموال عمومی که متعلق به مردم است نامش اعتراض نیست، بلکه اغتشاش و موجب ناامنی است.

علی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: تعدادی از شهرهای کشور، صحنه اعتراضات به افزایش قیمت بنزین بود، اعتراضاتی که در بسیاری از موارد به خشونت نیز کشیده است در واقع اغتشاشات آبان‌ماه یکی از سناریوهای از پیش تعیین‌شده توسط معاندین نظام بود.

وی افزود: دشمنان نظام درصدد این بودند که با موج‌سورای روی بحث افزایش نرخ بنزین در کشور آشوبی ایجاد کنند و آن را توسعه و بسط دهند که بتوانند به اهداف سلطه‌طلبی خود برسند.

این استاد دانشگاه‌های استان کردستان ادامه داد: یکسری از افراد سرسپرده هم در داخل کشور که مجری برنامه‌های معاندان نظام بودند قصد داشتند جامعه را از آرامش به سمت اغتشاش و ناامنی سوق دهند.

شکری عنوان کرد: اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین در کشور خیلی زود به خشونتِ بسیار، ناآرامی‌ها و تخریب اموال عمومی تبدیل شد البته این نخستین بار نیست که طرح یک مطالبه مردمی به انحراف کشیده می‌شود و در میانه دود و آتشِ ناآرامی‌ها، هم اموال عمومی آسیب می‌بیند، هم اعتماد عمومی تضعیف می‌شود و هم اصل مطالبه مردمی زیر کوهی از مسائل برآمده از ناامنی مدفون می‌شود.

وی تصریح کرد: آتش‌زدن بانک و پمپ‌بنزین و آسیب به اموال عمومی زنجیره که متعلق به مردم است نامش اعتراض نیست، بلکه اغتشاش و موجب ناامنی است لذا مردم به محض اینکه فهمیدند عده‌ای در حال ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود هستند صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و پاسخی کوبنده به سلطنت‌طلبان و معاندان دادند.

وی گفت: اعتراض و نگرانی از اقدامات دولت را باید در فضایی آرام و بدور از اغتشاش و ناامنی و آسیب به اموال عمومی بیان کرد.

شکری یادآور شد: البته دولتمردان و مسوولین اجرایی باید به فکر وضعیت معیشتی مردم باشند و اگر قصد اجرای برنامه جدیدی در سطح کشور دارند قبل از آن حتما کار کارشناسی و برنامه‌ریزی شده انجام دهند که بهانه دست دشمن ندهند.

وی تاکید کرد: مطمئنا بی‌تدبیری دولتمردان هم باعث مشکلاتی در سطح جامعه می‌شود و هم بهانه به دست معاندان و دشمنان نظام می‌دهد لذا باید هوشیارانه و حساب‌شده پیش بروند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر