کد خبر: 982894
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان :
امام جمعه اصفهان گفت : استعداد و عشق به کار در تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد اما راه برای تولید، بسته است و اگر تولیدکنندگان، سرمایه خود را در بانک سرمایه‌گذاری کنند، بدون پرداخت عوارض و مالیات، بیشترین سود را می‌برند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملی نخبگان اظهار داشت: علمای دین، راه دستیابی به سعادت اخروی را بیان می‌کنند و مردم می‌توانند در این مسیر گام بردارند اما راه‌های آبادانی دنیا را باید از کشورهایی که در این مسیر موفق بوده‌اند، الگو گرفت.

وی با بیان اینکه اشتباهاتی که در تصمیم‌گیری‌ها رخ داده باید جبران شود چراکه فرصتی برای تکرار بی‌تدبیرها وجود ندارد، افزود: ضرر بی‌تدبیری برخی از مسئولان بیش از ضرری است که تحریم‌های آمریکا به کشور وارد کرده است، البته این بی‌تدبیرها عمدی نبوده و از روی نادانی است و منجر به ایجاد سازوکارهای غلط شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تبیین برخی از بی‌تدبیرهای صورت گرفته توسط قوای مجریه و مقننه در دوره‌های گذشته بیان کرد: استعداد و عشق به کار در تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد اما راه برای تولید، بسته است؛ اگر تولیدکنندگان، سرمایه خود را در بانک سرمایه‌گذاری کنند، بدون پرداخت عوارض و مالیات، بیشترین سود را می‌برند بنابراین همانند کشورهایی که اقتصاد برتری دارند باید بهره بانکی کاهش چشمگیری داشته باشد تا سرمایه‌های موجود در کشور به بخش تولید تزریق شود. 

وی با بیان اینکه باید روش قرض‌الحسنه اسلام را الگو قرار دهیم، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم دولت بانک قرض‌الحسنه رسمی ایجاد کند و تولیدکنندگان برای دریافت وام به این بانک مراجعه کنند، دولت با حمایت از این بانک و کاهش بهره بانکی می‌تواند سرمایه‌های مردم را در راه تولید و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان به کار گیرد، بدون شک حمایت از تولید و رونق آن در کشور، کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت را به دنبال خواهد داشت و مصرف‌کنندگان نیز حمایت می‌شوند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: باید شرایط به‌گونه‌ای باشد که مردم سود بیشتری در فضای کسب‌وکار ببرند تا اینکه بخواهند سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و بانک‌ها سرمایه‌های مردم را در کارهای دلالی و خرید و فروش سکه انداخته و تورم ایجاد کنند.

وی با تبیین مشکلاتی همچون برخوردن نکردن با مفاسد بانکی یادآور شد: باید ساختارهای بانکی اصلاح شود تا دیگر شاهد این موضوعات نباشیم که فردی بدون ضمانت کافی، تسهیلات کلان دریافت کند.

امام جمعه اصفهان اجرای اصل 44 در بخش‌هایی همچون پالایشگاه را کار غلطی دانست و گفت: این بخش‌ها به عنوان رگ حیاتی جامعه است و اگر مشکلی پیش بیاید، دولت توانایی مدیریت ندارد، از سوی دیگر بسیاری از طرح‌های ناتمام همچون احداث راه‌ها و خطوط ریلی را می‌توان به بخش خصوصی و مردم واگذار کرد و نتیجه آن به نتیجه رسیدن پروژه‌ها نیمه‌تمام و خدمت‌رسانی به مردم می‌شود. 

وی عنوان کرد: امام راحل سخنی به این مضمون دارند که محاصره اقتصادی و به‌تبع آن جنگ تحمیلی، سبب شد تا بخش‌های نظامی به فکر تأمین نیازهایشان بیفتند و به خودباوری رسیدند، امام خمینی(رحمة الله علیه) معتقد بودند که اگر محاصره اقتصادی و تحریم‌ها تداوم پیدا بکند به صورت طبیعی بخش‌های مختلف کشور در مسیر خودکفایی و تولید قدم خواهند گذاشت بنابراین می‌توان گفت که اصولاً وجود دشمن، سبب رشد آدمی است. 

سوق پیدا کردن تأمین نیازهای داخلی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئيس‌جمهور و رئيس بنياد ملی نخبگان در ابتدای این دیدار با اشاره به تأثیر مثبت تحریم‌ها بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها، میزان سفارش‌هایی که به شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان با انگیزه این سرزمین داده می‌شود، افزایش یافته است و تقاضای زیادی از حوزه‌های مختلف به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان سوق پیدا کرده و خوشبختانه این شرکت‌ها می‌توانند تجهیزات پیچیده‌ای را تولید کنند.

سورنا ستاری افزود: مردم و مسئولان فهمیده‌اند که روش مقابله و پیشرفت کشور، حمایت از بخش‌های خلاقانه و پشتیبانی و فرصت دادن به جوانان خلاق کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: در بخش‌های دارویی، بیوتکنولوژی، نانو و سلول‌های بنیادین فعالیت‌های خوبی انجام شده و در بعضی از بخش‌ها باید پیشرفت کنیم، ما از شرکت‌های دانش‌بنیان به هر شکلی که بتوانیم حمایت می‌کنیم و در لایحه بودجه سال آینده، وضعیت بهتری داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور یادآور شد: 110 سال فروش نفت و واردات جنس ساختاری در کشور ایجاد کرده است که همه دنبال واردات هستند؛ تفکرات مردم این‌گونه است که جنس خارجی را برتر می‌دانند و در سیستم‌های اجرایی شبکه‌های واردات فعال و به صورت ساختاری شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت دادن به کارآفرینی در استان اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت خوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و نیروی انسانی خلاق و جوان و پرانگیزه در این استان در حال تلاش و فعالیت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر