کد خبر: 982848
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
ایجاد اختلاف در بین طوایف شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از جمله اقدامات دشمنان است که برای به نتیجه رساندن آن در این منطقه سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند. این یک حقیقت است که دشمنان با ایجاد اختلاف و دو دستگی نمی‌خواهند وحدت و اتحاد در بین مردم منطقه ایجاد شود
حوريه ملكی
سرویس ایران جوان آنلاین: خدمت‌رسانی به مستضعفان همیشه جزو اولویت‌های آستان قدس‌رضوی قرار داشته به نحوی که بعد از حضور تولیت جدید این امر نه تنها تضعیف نشد بلکه هم از لحاظ بودجه و هم از نظر عملکردی نسبت به گذشته تقویت هم شده است. در رویکرد جدید برخی فعالیت‌های جاری مانند زیارت و خدمت‌رسانی به نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) محول شد و برخی از فعالیت‌های زیرساختی و مبنایی در دستور کار معاونت محرومیت‌زدایی آستان قرار گرفت. در همین راستا و در مسیر اجرای کلان پروژه‌های پیشرفت منطقه‌ای توسط آستان قدس رضوی طی روز‌های اخیر بود که ۲۲۰ میلیارد ریال به ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. اعتباری که گامی در جهت زدودن فقر از چهره این استان و انجام پروژه‌های اشتغالزا خواهد بود.

اوایل هفته بود که حجت‌الاسلام احمد مروی طی سفری به زاهدان از برنامه‌های متعدد آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان خبر داد. حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است، گفت: «آستان قدس از ابتدای امسال ۲۲۰ میلیارد ریال به ایجاد اشتغال در این استان اختصاص داده است. همچنین مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای کمک به محرومان و نیازمندان اختصاص داده شده و تلاش داریم این مبلغ منجر به توانمندسازی محرومان شود.» به گفته این مسئول تاکنون ۳۰ هزار زائر زیارت اولی از سیستان و بلوچستان توسط آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و روند تشرف زائران زیارت اولی به مشهد همچنان ادامه خواهد داشت.

سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های آستان
ایجاد اختلاف در بین طوایف شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از جمله اقدامات دشمنان است که برای به نتیجه رساندن آن در این منطقه سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند. این یک حقیقت است که دشمنان با ایجاد اختلاف و دو دستگی نمی‌خواهند وحدت و اتحاد در بین مردم منطقه ایجاد شود، آن‌ها نمی‌خواهند چرخه اقتصاد و امنیت برای این مردم تأمین شود. چون طبق آیات سوره ایلاف، اقتصاد و امنیت به هم مرتبط است. در صورتی که می‌خواهید در عرصه اقتصاد رشد کنید و رفاه داشته باشید، باید امنیت برقرار شود. در همین رابطه وقتی تولیت آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان حضور داشت در جمع علما، روحانیون و سران طوایف شیعه و سنی استان حضور یافته و با بیان اینکه با وحدت و همکاری مردم و تلاش مسئولان استان، بزودی محرومیت از چهره این استان رخت ببندد، گفت: «آستان قدس رضوی هم در حد توان و امکانات خود این استان را در اولویت برنامه‌هایش قرار داده است، ما این استان را جزو استان خراسان می‌دانیم.» بر همین اساس و طی این سفر تفاهمنامه اجرای کلان پروژه‌های پیشرفت منطقه‌ای میان استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در جهت تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، در سه حوزه آمایش شمالی، غربی و جنوبی استان به امضاء رسید. تولیت آستان قدس‌رضوی در جریان سفرش با حضور متولیان اجرایی طرح و مسئولان استانی از محل احداث مجتمع بین راهی امام رضا (ع) در مرز میرجاوه نیز بازدید کرد.

حجت‌الاسلام مروی در بازدید از این پروژه گفت: «۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار نفر از زائران پاکستانی از مرز میرجاوه برای تشرف به شهر‌های زیارتی مشهد و قم عبور می‌کنند. اما از مرز میرجاوه تا زاهدان با حدود ۸۰ کیلومتر مسافت، هیچ امکاناتی وجود ندارد.» وی تأکید کرد: «بناست طی طرحی یک مجتمع بین‌راهی تا آخر تیرماه آینده در مرز میرجاوه احداث شود که از امکاناتی نظیر نمازخانه، غذاخوری، محل استراحت، استحمام و... برای رفاه حال زائران برخوردار باشد. در فاز‌های دوم و سوم هم تا گنجایش ۳ هزار زائر پاکستانی برای ۳ تا ۴ ساعت استراحت طرح گسترش می‎یابد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار