کد خبر: 982615
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
دولت حواسش جمع باشد چه خشتی را درجامعه کار می گذارد؟!
تنگنا‌های اقتصادی ومهاجرت‌های بی رویه وکنترل نشده شرایط جامعه شهری را به گونه‌ای کرده است که در مورد برخی از رخداد‌ها یا آسیب‌های اجتماعی وظیفه وتلاش نیرو‌های امنیتی را دوچندان نموده وبرای جلوگیری ازگسترش بی بندوباری، روسپگری و بیماری واگیردارایدز، خواب را ازچشمان نیرو‌های خدوم ووفاداربه اسلام وانقلاب نظی سپاه، اطلاعات و نیرو‌های انتظامی روبود است.
سعید عرفان منش
شهرپرطمطراق گنبد‌های فیروزه ایی نصف جهان محل رفت وآمد وبازید روزانه توریست‌ها زیادی ازسراسرجهان به این شهر پر آوزه است واز طرفی صنعتی شدن اصفهان باعث آن شده است که  بسیاری ازافراد کم درامد شهر‌های کوچک وروستا‌ها را به خود معطوف کند. از این رو گسترش حاشیه نشینی شهر رو به افزایش وساکنین این مناطق برای بدست آوردن قوت لایموت روزانه وتامین معیشتشان به کار‌هایی از قبیل کارگری، مشاغل سخت وزیان آورگرفته تا دست فروشی، شیشه پاکنی سر چهارراهها، فروش مواد مخدر وتن فروشی وروسپیگری روی آوده اند.

تغییر ناگهانی قیمت بنزین وبه طبع افزایش نرخ اجناس و کوچک شدن سفره مردم به خصوص افراد کم درآمد باعث شده ماهیت وجایگاه خانواده‌ها نیزدرشهرومحله‌های حاشیه نشین وفقیرهرروزکمتر‌شود، جامعه اسلامی مانمی‌تواند این ننگ آشکار را بپذیرد، دولت با کدام تدبیر می‌خواهد این  فقر فراگیر را حل کند؟! واقعاً رئیس دولت می‌تواند در خانه چند صد میلیاردی خود کنارخانواده اش آرامش داشته باشد و به خواب راحتی برود؟! در صورتی که همین قشر ضعیف بودند که برای بدست آوردن رفاه نسبی رای به صندوق انداختند اوانداختند تاپدرخانواده با خاطری خوش از خنده کودکانش لذت ببرد، چون شنیده بود دولت با تمام قوا برای رفع محرومیت زادایی روی کار آمده است..

نتیجه این بی تدبیری وبی توجهی وافسار گریختگی باعث از هم پاشیدن کانون‌های گرم خانواد‌ها، افزایش طلاق، سرقت، تن فروشی وازدیاد روسپیگری و... شده است، چطور می‌شود این مسائل را درچارچوب خانواده‌ها حل و فصل  کرد؟ که یک مرد به ناهنجاری‌ها ورود ییدا نکند ویا یک زن که سرپرست خانواده است دست به هر کاری نزند که تنام ارزش‌های مقدسش را زیر پا نگذارد! غالب افرادی که دست به تکدی‌گری ویا تن فروشی وکار‌های دیگر می‌زنند ازسرتهی دستی، ضعف مالی وبه بن بست رسیدن است وناچاراست که به این مسیرزشت نامطبوع روی آورد تا بتوانند معیشت خود و خانواده را بدست آورد والا هر انسانی به نوبه خود عزت و غروری دارد که حیثیت اواجازه ورود به چنین کار‌هایی را به او نمی‌دهد.

زنان خیابانی هم از این دست پدیده‌هااست، مسوولین ما نمی‌خواهند قبول کنند که به دلیل همین تغییرات عمودی که به آن به چشم پایین نگاه می‌کنند، شرایط زندگی دچارچنین پدیده‌های شومی شده است و دامن اجتماع را گرفته و هرروزرو به افزایش است، هرگاه صفحه نشریه ایی گشوده می‌شود مملو از خبر‌های  ناگواروناراحت کننده است و روح جامعه اسلامی ما را پریشان وآزرده خاطرمی کند، آیا وقت آن نرسیده بعد از ۴۱ بهاردر مورد آن فکری اساسی وجهادی کنند؟

 چند روز پیش گزارش تکان دهنده ایی منتشر شد که حکایت از وضعیت زندگی زنان بی خانمان داشت. درآن گزارش  آمده بود یکی از این زنان  به نام ثریا در پی گرسنگی دو روزه و نداشتن پول به ناچار مجبور به تن فروشی شده و در یکی از قبر‌های منطقه ایی در تهران درازای یک ساندوچ فلافل  تن به خواست سه مرد داده است.

او می‌گوید از آن شب به بعد کابوس می‌بیند و گریه می‌کند، اما می‌داند اگر بازهم در آن شرایط وحشتناک گرفتار شود شاید بدون تردید باز داخل قبر برود و خودش را در اختیار مردانی قرار بدهد که از بدبختی او برای امیال خود سوء استفاده کنند.

ثریا یک زنی است در میان زنان بی خانمان که سرنوشت‌های مشابهی دارند. او می‌گوید از کودکی از قبر می‌ترسید، اما دیگر همه جا‌هایی که در سرما و باران جان پناه اوست تفاوتی با داخل قبر ندارند.

وامروزخبر دار شدیم درآخرین روز زیبای پائیزی در شبی که اکثر خانواده‌ها به رسم دیرینه سرزمینشان شب یلدا را در کانون گرم دورهم سپری می‌کنند در بعدازظهر روزپنجشنبه ۲۸ آذرماه نیرو‌های امنیتی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با روش‌های کارگاهی خود وباهماهنگی اداره کل اطلاعات و پلیس استان اصفهان  توانستند یکی ازهتل‌های اصفهان را که به محل فساد وفحشا تبدیل شده بود راشناسایی وتعداد ۴۰  زن ومرد رادستگیرنمایند.

آیا این زنان از روی هوس وخوشی در آن مکان  تردد داشتند؟ قطعا خواهیم پرسید که از میان آن گروه شاید اندگی برای خوش گذرانی دراختیار افراد متمولی که به بهانه اقامت درآن هتل می‌آمدند قرار می‌گرفتند، ولی صورت مسئله این نیست وباید باورکنیم فقروتهی دستی و فشار مضاعف پای اکثرزنان را به مخروب‌ها، قبرستان‌ها و این مکان‌ها باز می‌کند وافرادی که چنین مکان‌هایی را آماده سازی می‌کنند فقط فکر درآمد  بیشترهستند وکاری ندارنند این کارزمینه ساز ننگی خواهد شد برای کشور و شهرزیبایمان اصفهان.

پس تادیر نشده است دولت، مجلس، وزرا واستانداران آستین همت بالا زنند وهمانطورکه رزمندگان عزیزنگذاشتند وجبی از خاک سرزمنشان  در ۸ سال دفاع مقدس بدست دشمن بیفتد، شما هم همت جهادی کنیدونگذارند کشوری باقدمت هزاران سال سرافرازی وفرهیختگی دچاربی هویتی وخود باختگی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار