کد خبر: 982410
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست سهند گفت: روند فعلی تخریب منابع طبیعی دامنه‌های سهند منطقه را با تهدید جدی روبرو کرده است.
حمید شکری در همایش ملی سهند در دانشگاه مراغه افزود: تخریب بی رویه محیط زیست و منابع موجود دامنه‌های سهند زمینه ساز تغییرات آب و هوایی در میان مدت در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دهه‌های اخیر، اراضی دامنه‌های سهند در حال تبدیل شدن به باغات بوده و این روند از ۳۰ سال پیش تاکنون سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: چرا و برداشت بی رویه از مراتع و ایجاد راه‌های متعدد دسترسی به کوه سهند از جمله آسیب‌هایی است که در سال‌های اخیر به این منطقه سرسبز و اکو سیستم وارد شده است.

شکری گفت: با روند فعلی تخریب‌ها و در صورت عدم توجه به منابع طبیعی سهند، ممکن است که در آینده‌ای نزدیک، مراتعی در این منطقه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: اجرای راهکار‌های عملی برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات و تخریب‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های مراکز امری ضروری است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ملی سهند در حقیقت زنگ خطری برای جامعه، مسوولان و نهاد‌های متولی حفاظت از محیط زیست است.

دبیر علمی همایش ملی سهند نیز با اشاره به برگزاری این همایش گفت: تاکنون ۱۵ مقاله علمی به دبیرخانه آن ارسال شده که پس از داوری و بررسی‌های علمی، ۵ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

هوشنگ سرور افزود: دانشگاه مراغه با بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانشجو و بیش از ۱۳۰ نفر هیات علمی، ظرفیتی بزرگ برای توسعه علمی و پژوهشی در منطقه است.

همایش ملی سهند، حفاظت و توسعه پایدار با حضور محققان و صاحب نظران محیط زیست و منابع طبیعی و کشاورزی به مدت یک روز در دانشگاه مراغه برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر