کد خبر: 982120
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان آذربایجان‌شرقی ۹۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سواری در استان در حال فعالیت است، گفت: البته ۲۰۰ دستگاه جزو اتوبوس‌هایی است که خارج استان نمی‌تواند تردد داشته باشد، زیرا عمر بالای ۱۵ سال دارند.

سید احمد موسوی  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی جزو کم حادثه‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان گفت: عملکرد شرکت‌های مسافربری از سال ۹۶ با محدودیت‌هایی روبه‌ رو شده  و منجر به عدم تولید ناوگان جدید شده است.

وی با اشاره بر اینکه ۴۲ شرکت، ۹۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سواری در استان در حال فعالیت است، افزود: البته ۲۰۰ دستگاه جزو اتوبوس‌هایی است که خارج استان نمی‌تواند تردد داشته باشد، زیرا عمر بالای ۱۵ سال دارند.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان تصریح کرد: در سال ۹۸، ۱۹۸ هزار سرویس وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۲۲ سهمیه در اربعین داشتیم، بیان داشت: با ۴۲۹ دستگاه در حدود ۱۳۰ هزار نفر را حمل کردیم و الحمدالله هیچ آسیب و خسارتی وجود نداشت.

موسوی متذکر شد: در هشت ماهه امسال در رابطه با خسارت جزو استان‌های کم حادثه هستیم.
 

لزوم نوسازی ناوگان آذربایجان‌شرقی

محمد قلعه‌بان، رئیس انجمن رانندگان تبریز در ادامه جلسه اذعان داشت: در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور انجمن صنفی رانندگان با تمام توان در خدمت راهداری است و هرجا مشکلی پیش بیاید، انجمن رانندگان در خدمت حمل مواد غذایی و مایحتاج هموطنان عزیز می‌باشد.

وی افزود: اعزام کامیون حامل مواد گرمایشی و غذایی به مناطق بحران دیده از جمله اقدامات ماست همچنین اعزام ۲۸ کامیون برای زائران اربعین حسینی از دیگر فعالیت‌های سال‌جاری می‌باشد.

رئیس انجمن رانندگان تبریز به مشکلات رانندگان اشاره و اضافه کرد: قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی به هنگام، تعیین عمر کامیون‌های فرسوده و تعیین تکلیف آنها و تخصیص اعتبار بلندمدت برای نوسازی ناوگان از جمله مطالبات ما می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر