کد خبر: 981887
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
زمانی که شهید چمران در اهواز زخمی شده بود، حضرت آقا به اتاق شهید چمران تشریف آوردند در حالی که کتاب تاریخ هنر در دستانشان بود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» مهدی چمران در آیین پاسداشت خانواده شهدای هنرمند موسوم به «شاهدان شیدایی» با بیان این مطلب گفت: در متن سوگنامه حضرت امام (ره) درباره شهید چمران این جمله قید شده که شهادت هنر مردان خداست.

وی افزود: زمانی که شهید چمران در اهواز زخمی شده بود، حضرت آقا به اتاق شهید چمران تشریف آوردند در حالی که کتاب تاریخ هنر در دستانشان بود. دکتر چمران از ایشان پرسیدند: آیا شما هم در زمینه هنر کار می‌کنید و همین پرسش مقدمه آغاز مباحثات جدی و عمیق هنری میان حضرت آقا و شهید چمران بود.

همچنین در این آیین، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: امیدواریم بتوانیم با برگزاری آیین پاسداشت شهدای هنرمند، مسیر جدیدی را در فعالیت‌های هنری و ادبی کشور باز کنیم و از مقام والای شهدای عزیزی که از همه چیزشان گذشتند و شهادت را بزرگ‌ترین هنر خود فرض کردند، تقدیر کنیم.

وی افزود: تاکنون ۲ هزارو ۱۵۹ شهید هنرمند را شناسایی کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم با برگزاری منظم و سالانه این بزرگداشت، گام بلندی در راستای تکریم مقام شامخ شهدای هنرمند برداریم. در بخش دیگری از این مراسم، سردار غلامی تصریح کرد: این جمله اثری ماندگار، فاخر و هنری بی‌نظیر است که پلی بین انقلاب اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) برقرار می‌سازد. از تمام دست‌اندرکاران برپایی آیین پاسداشت شهدای هنرمند تشکر و قدردانی می‌کنم.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود. وی گفت: «شاهدان شیدایی» فرصت مغتنمی است که بار دیگر با کاروان شهدا که پیشتازان هنر ایران اسلامی هستند، میثاق ببندیم و امید که راهشان پر رهرو باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، از «جمال شورجه» نویسنده و کارگردان متعهد و شناخته شده سینمای ایران که چندی در بستر بیماری بود، تجلیل به عمل آمد.

در ادامه از هنرمندان دیگری، چون «مرتضی سرهنگی» چهره ماندگار حوزه ادبیات پایداری و «محمد گلریز» صدای ماندگار حوزه موسیقی و سرود‌های انقلابی نیز تقدیر شد. بنابر این بود که از «مسعود نجابتی» هنرمند و گرافیست نام‌آشنای عرصه هنر‌های تجسمی نیز تقدیر شود که وی به دلیل تشرف به مشهد مقدس در این مراسم غایب بود.

شعرخوانی توسط ابوالفضل آقاسی، اجرای ترانه توسط علیرضا افتخاری، تعزیه‌خوانی توسط مرشد محسن میرزاعلی، اجرای سرود و... از دیگر بخش‌های آیین «شاهدان شیدایی» بود.

در پایان این مراسم، کتاب آثار مکتوب شهدای هنرمند نیز توسط سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار