کد خبر: 981485
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
نماینده آیت‌الله سیستانی:
نماینده مرجعیت عراق در خطبه‌های نماز جمعه شهر کربلا، شرط اساسی پیروزی در کارزار اصلاح کشور را پیش گرفتن روند مسالمت‌آمیز اعتراضات دانست و گفت که اکثریت تظاهرات کنندگان به اهمیت دوری از خشونت و هرج و مرج در روند اعتراضات واقف هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: حجت الاسلام «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق و خطیب جمعه امروز شهر مقدس کربلا، در سخنانی با یاد آوری دومین سالروز شکست داعش در عراق، گفت، کسانی که داعش را شکست دادند، می‌توانند اصلاحات را نیز به پیش ببرند.

به نوشته وبگاه السومریه، او با یادآوری دومین سالروز غلبه بر داعش، گفت که ده‌ها هزار نفر در راه مبارزه با تروریسم کشته شدند تا بخش‌هایی از خاک کشورشان را آزاد کنند و این یک صفحه درخشان در تاریخ عراق خواهد ماند.

احمد الصافی سپس با اشاره مسائل روز عراق، گفت که باید مناطق آزاد شده از دست داعش مرمت و آباد شود و آوارگان به شهر‌ها و خانه‌های خود باز گردند.

او خطاب به مردم عراق گفت: شما در مقابل کارزار اصلاح کشور قرار دارید؛ کارزاری که سخت‌تر و دشوار‌تر از جنگ با تروریسم است؛ اما عراقی‌هایی که با کمک خداوند توانستند در این جنگ پیروز شوند می‌توانند در کارزار اصلاح کشور در صورت مدیریت صحیح آن پیروز شوند.»

احمد الصافی، شرط اساسی پیروزی در این کارزار را پیش گرفتن روند مسالمت‌آمیز اعتراضات دانست و گفت که اکثریت تظاهرات کنندگان به اهمیت دوری از خشونت و هرج و مرج در روند اعتراضات واقف هستند.

نماینده مرجعیت عراق گفت که باید تمامی سلاح‌ها در کنترل حکومت باشد و نباید اجازه داد که هیچ گروه مسلحی خارج از حکومت تحت هر نامی شکل گیرد و دست به سلاح ببرد.

احمد الصافی تأکید کرد: «ثبات کشور و حفط صلح به این گام بستگی دارد و اینگونه ما می‌توانیم به موفقیت جنبش اصلاح‌گرانه امیدی داشته باشیم.»

او با اشاره به حادثه روز گذشته در منطقه «الوثبه» بغداد و اعدام یک نوجوان ۱۶ ساله در خیابان، از تمامی نهاد‌های ذی‌ربط خواست تا مجریان این اقدام را تحت پیگرد قرار داده و مجازات کند.

«احمد الصافی» تأکید کرد که دستگاه قضایی باید تنها مرجع رسیدگی به مجرمین باشد و نباید هر فردی که خواست دست به مجازات کسی بزند، هرچند آن فرد مستحق مجازات باشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار