کد خبر: 981394
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
اخلاق مداری و خانواده محور فعالیت‌های سینمایی حوزه هنری
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: کردستان قطب اصلی فیلم کوتاه در ایران است.

امین مرادی در نشست اکران فیلم‌های تولیدی حوزه هنری با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور بیش از 600 نفر از مخاطبین در سالن شماره 1 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد با اشاره به موفقیت فیلمسازان کردستانی در جشنواره های داخلی و خارجی، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور به منظور مقابله با  آسیب‌های اجتماعی استان و به تصویر در آوردن هنرمندانه معضلات شناسایی شده تولید آثار سینمایی که در کوتاهترین زمان ممکن بتواند پیام را به مخاطب برساند در دستور کار حوزه هنری قرار گرفت.

وی گفت: در این زمینه با توجه به پتانسیل بالای فیلمسازان و با نظارت هنرمند توانمند سینمای کشور پوران درخشنده ساخت 14 اثر 100 ثانیه‌ای که امروز به نمایش در می آید برنامه‌ریزی شد. 

وی با اشاره به سیاست‌های محوری حوزه هنری گفت: سینمای اخلاق و سینمای خانواده از اولویت‌های مهمی است که به صورت جدی دراولویت تولیدات سینمایی قرار گرفته و در این راستا از آثاری که مضامین اخلاقی و انسانی را ترویج نمایند به صورت کامل حمایت خواهیم کرد.

سرعت، شجاعت و جسارت سه ویژگی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای 
وی ساخت فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را بسیار سخت عنوان کرد و گفت : سرعت، شجاعت و جسارت سه خصوصیت اصلی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای است. 

وی افزود : فیلم 100 ثانیه‌ای تیزر تبلیغاتی نیست بلکه همانند یک فیلم بلند روایت، داستان، شروع، پایان، تیتراژ، موسیقی و در کل تمامی المان‌های یک فیلم کامل را دارد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان فیلمساز 100 ثانیه‌ای را قدرشناس ثانیه‌ها عنوان کرد و گفت: انتقال پیام در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب با رعایت تمامی ویژگی های حرفه ای فیلمسازی با بهره‌مندی از ثانیه ثانیه زمان محدود یک استعداد و هنر بالا را می‌خواهد.  

وی آسیب‌های اجتماعی را همانند آسیب های طبیعی چون سیل و زلزله ویرانگر بنیان خانواده  دانست و ادامه داد: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه همگانی است و باید در این زمینه تلاش‌ها مضاعف شود.

مرادی از قول مساعد اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری در خضوص تخصیص اعتبار برای ساخت 14 فیلم 100 ثانیه‌ای دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: در تلاشیم با زبان هنر در کنار بیان معظلات نسبت به به ارائه راهکار و افزایش امید در جامعه ضمن هشدار، مسئولین و مردم را از خطرات این آسیب‌ها آگاه کنیم و و قطعا در این مسیر به دنبال سیاه‌نمایی نیستیم.

وی با اشاره به علاقه مردم استان به سینما گفت: از ماه جاری چهارشنبه‌های آخر هر هفته بهترین فیلم‌های ایران و جهان در پردیس سینمایی بهمن سنندج نمایش و توسط کارشناسان و اساتید حوزه های مختلف اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرادی کشف استعدادهای هنری را از دیگر وظایف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: چند روز پیش شاهد اکران فیلم کوتاه "دیگری" از دو جوان توانمند و با استعداد "سامان حسین‌پور" و "آکو زندکریمی" در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج بودیم که یک اثر 25 دقیقه‌ای بدون دیالوگ را به زیباترین شیوه ممکن تولید نموده بودند که با دیدن آن گذر زمان را نمی‌شد حس کرد.

وی افزود: این هنرمندان زمانی از استعدادهایی بودند که توسط حوزه هنری کشف و پرورش یافتند و امروز افتخاری نه تنها برای استان بلکه برای کشور محسوب می‌شوند. 

رئیس حوزه هنری در پایان گفت: اعتقاد ما بر این است که اعتبار ریالی و هزینه کردن در بخش هنر و فرهنگ سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن در اعتلای جامعه نمود پیدا می‌کند.

پس از اکران فیلم‌های 100 ثانیه‌ای تولیدی حوزه هنری کردستان یک پنل تخصصی با حضور دکتر گودرزی جامعه‌شناس خانواده و هیوا امین‌نژاد از هنرمندان توانمند سینمای کردستان برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدیه از فیلمسازان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر