کد خبر: 981391
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان به بیش از چهار هزار دانش آموز دیرآموز درپایه های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی خدمات آموزشی،پرورشی وتوانبخشی ارائه می کند.

خلیل رنجبر صبح امروز در کارگاه آموزشی تخصصی توانمندسازی آموزگاران دارای دانش‌آموزان دیرآموز دوره ابتدایی مدارس عادی ناحیه یک سنندج که در محل سالن جلسات آموزش وپرورش بانیازهای ویژه استان برگزار شد، اظهار کرد: معلمان باید آموزش مناسب و دوره‌های مربوط را بگذرانند و دارای شناخت کافی از دانش‌آموزان و نحوه ارتباط با خانواده‌های آنان باشند.

وی با بیان اینکه دیرآموزان انگیزه و عزت نفس بالایی ندارند، اظهارداشت: تجربه شکست‌های مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسی‌ها و روش‌های نادرست آموزش، رشد انگیزه تحصیلی این دانش‌آموزان را به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اینکه تلفیق دیرآموزان در مدارس عادی گامی مؤثر در ترویج عدالت آموزشی است، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را شناسایی، تسهیل فرآیند آموزش، تقویت تعاملات اجتماعی، آگاهی بخشی به مربیان، خانواده‌ها و مداخلات تربیتی دانستند.

رنجبر بیان کرد: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان به بیش از چهار هزار دانش‌آموز دیرآموز درپایه های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌کند. 

وی به اهمیت برگزاری کلاس‌های جبرانی، مراقبت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی‌ها و ضعف‌های آنان اشاره و تصریح کرد: مداخله‌های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی- آموزشی است که می‌کوشد از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیازهای ویژه، کودک و خانواده‌اش را مورد حمایت، توان بخشی و آموزش قرار دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی‌های آنان است از مهم‌ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. قشر نسبتا وسیعی از دانش‌آموزان مدارس عادی که در عین تفاوت هوشی بارز با دیگر دانش‌آموزان در کنار سایر کودکان می‌نشینند و از امکانات مشابه آنان در مدارس بهره می‌برند دانش‌آموزان دیرآموزند. 

 رنجبر اعلام کرد: از جمله توانایی‌های متفاوت کودکان که موجب تفاوت عمده بین عملکرد آنان می‌شود، توانایی‌های شناختی از جمله هوش است که میزان آن در همه افراد یکسان نیست. در نتیجه باید به آن توجه خاصی مبذول شود. زیرا نوع و سرعت آموزش باید با توانمندی‌های شناختی دانش‌آموزان هماهنگ شود.

وی اضافه کرد: کودک دیرآموز، کودکی است که توانایی یادگیری مهارت‌های تحصیلی ضروری را دارد، اما میزان و عمق یادگیری‌اش نسبت به متوسط همسالانش کمتر است و این کودکان دارای بهره هوشی بین ۷۰ تا ۸4 هستند و به علت رشد ذهنی کم، قادر به فراگیری مطالب و حل مسائل، همانند افراد عادی و هم سالان خود عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر