کد خبر: 981029
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان :
سرهنگ حسین حسین زاده با اشاره به نقش و جایگاه والدین در تربیت فرزندان، یکی از مهمترین و مؤثر ترین عوامل جرم زا در جامعه را خانواده های نابسامان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حاشیه اکران اولین قسمت از سری مستند "چراغ قرمز" که با حضور مسئولان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و سایر اقشار مردم در یکی از سینماهای شهر اصفهان انجام شد اظهارکرد: به نظرمن هدف اصلی دست اندرکاران و سازندگان این فیلم این بود که بگویند علت وقوع بزهکاری در همه جوامع چیست؟ و چرا بعضی از آدم ها بزهکارو برخی دیگر ناکرده بزه هستند.

سرهنگ حسین حسین زاده بین کرد : یکی از سخت ترین لحظات زندگی پلیسی من زمانی بود که ساعت 5.ونیم بامداد یک روز پائیزی 2 برادر به نام محمد و عبدالله توامان در کنار هم اعدام شدند.حاصل زحمت و یا یک نعمت ویژه از کف یک خانواده رفت.

وی با بیان اینکه سازندگان این فیلم در صدد بودند تا علل و عوامل جرم زا را معرفی کنند گفت: معتقدم یکی از مهمترین و مؤثر ترین عوامل جرم زا در جامعه همان طور که در این فیلم هم به آن اشاره شد، "خانواده نابسامان" است.

این مقام انتظامی ادامه اد: مسلماً اگر پدر و مادری نسبت به رفتار فرزندانشان بی تفاوت باشند، برای آن ها فرق نکند که چه زمانی می روند و چه زمانی به منزل می آیند، درسشان را می خوانند یا نه، دوستانشان چه کسانی هستند، چطور فکر می کنند، چه کتاب هایی می خوانند و در فضای مجازی با چه کسانی ارتباط دارند به نوعی زمینه وقوع بزه و جرم توسط آنان را ریل گذاری می کنند.

سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: به عقیده دکتر "کی نیا" معلم اول جرم شناسی و پدر کرمینولوژی در کشورمان، پدر و مادرهای بی تفاوت نسبت به فرزندانشان یا پدر و مادرهایی که رفتار جنایی دارند نمره هر دوی آن ها در جرم شناسی و کرمینولوژی ها صفر است.

وی افزود: اولین پیام این سخن برای ما که فرزند داریم این است که بایستی بیشتر مراقب فرزندانمان باشیم، براساس آموزه های دینی وظیفه و تکلیف پدر و مادر است که از رفتار فرزند خود مراقبت کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در اولین قسمت از سری مجموعه مستند جدید "چراغ قرمز" به شخصیت دو برادر به نام های عبدالله و محمد که مرتکب 11 فقره سرقت مسلحانه در کشور شده بودند و سال 88 طی یک عملیات بسیار پیچیده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در ویلای شمال شهر دستگیر شدند پرداخته شده است.

وی بیان کرد: در این فیلم مستند به وضوح می توانید مشاهده کنید که بی تفاوتی پدر و مادر متهمان به نوعی باعث خلق یک رفتار جنایی در آنان شده است.

سرهنگ حسین زاده با مثبت عنوان کردن روش انتخاب شده توسط دست اندرکاران ساخت مستند مذکور در انتقال پیام پلیس به جامعه اظهار داشت: تماشای این مستند به ما کمک می کند تا در خصوص اطراف خودمان حساسیت و توجه بیشتری داشته باشیم و امیدوارم با استفاده از فرهنگ و هنر رسانه بتوانیم معضلاتی که بعضاً در جامعه وجود دارد را مدیریت کرده و در پیشگیری از وقوع جرایم توفیقات بیشتری حاصل کنیم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر