کد خبر: 980862
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
از مصاف شهرخودرو با سپاهان تا دربی تبریز بدون دنیزلی
هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر امروز با برگزاری پنج دیدار برگزار می‌شود که طی آن استقلال به مصاف پیکان می‌رود. سپاهان در مشهد با شهرخودرو دیدار می‌کند، تراکتور در دربی تبریز مهمان ماشین‌سازان است، ذوب‌آهن در اصفهان از نساجی پذیرایی می‌کند و پارس در اهواز به دیدار فولاد می‌رود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
صدرنشینی و دردسر‌های تازه
استقلال بعد از سه فصل و نیم، هفته گذشته بود که با پیروزی برابر شهرخودرو صدرنشین شد تا عصر امروز (۱۷:۳۰) با روحیه و انگیزه‌ای دوچندان و برای تثبیت صدرنشینی به مصاف پیکان برود، اما شادی صدرنشینی خیلی برای آبی‌پوشان پایتخت دوام نداشت و قهر کردن استراماچونی به دلیل عدم دریافت مطالباتش، آن‌ها را حالا که بعد از ماه‌ها صدرنشینی را تجربه کرده‌اند به حاشیه برده است. مسئله‌ای که باید دید مرد ایتالیایی نیمکت آبی‌پوشان می‌تواند آن را در بازی با پیکان مدیریت کند تا کیفیت فنی تیمش را تحت تأثیر قرار ندهد یا استقلال که حالا دارد روی خوش می‌بیند بار دیگر به حاشیه می‌رود، آن‌هم در بازی حساس با پیکان که می‌تواند جایگاه این تیم را در صدر جدول تثبیت کند. بازی استقلال و پیکان در صورت مدیریت حاشیه‌ها توسط استراماچونی می‌تواند زیباترین بازی هفته چهاردهم باشد. استقلال با ۲۶ و پیکان با ۱۸ گل زده از جمله تیم‌های هجومی لیگ هستند. با توجه به خط حمله خطرناک هر دو تیم، این دیدار می‌تواند نوید یک بازی پرگل را بدهد. هرچند که استراماچونی در بازی با پیکان، دیاباته را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. بازیکنی که طی هفته‌های اخیر یکی از بهترین و تأثیرگذارترین نفرات استقلال بوده و باید دید عدم حضور او در بازی عصر امروز استقلال را با مشکل مواجه می‌کند یا قائدی که او هم این روز‌ها بازی‌های خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد می‌تواند نبود شیخ آبی‌ها را پوشش دهد و عدم حضورش را جبران کند.

البته از پیکان هم نباید غافل شد، خصوصاً که در امر گلزنی هم برخلاف خیلی از تیم‌ها مشکل خاصی ندارد و خط حمله‌اش می‌تواند استقلالی‌های تازه صدرنشین شده را در بازی امروز آزار دهد، اما باید دید استراماچونی می‌تواند در ادامه با روند خوبی که تیمش در پیش‌گرفته پیکان را هم شکست دهد یا خودروسازان ترمز صدرنشین لیگ را می‌کشند.

مصاف مدعیان
مصاف شهرخودرو با سپاهان هم از جمله بازی‌های مهم و حساس این هفته است. شهرخودرو، تیم رده سوم جدول که طی ۱۳ هفته گذشته توانسته خود را در جمع مدعیان حفظ کند بعد از کسب دو شکست پی‌درپی برابر نفت آبادان و استقلال برای حفظ جایگاهش نیازمند سه امتیاز این بازی خانگی است، خصوصاً که با توجه به نزدیک بودن امتیازات تیم‌های بالای جدولی، کوچک‌ترین لغزش می‌تواند باعث سقوط چند پله‌ای نماینده مشهد شود، اما کسب سه امتیاز این بازی خانگی کار ساده‌ای نیست، وقتی حریف این هفته شهرخودرو، سپاهانی است که به تازگی توسط استقلالی‌ها از صدر جدول به زیر کشیده شده و درصدد بازگشت به جایگاهی است که اکنون آبی‌پوشان پایتخت آن را در اختیار دارند. قلعه‌نویی در حالی برای بازپس گرفتن جایگاه خود در مشهد به مصاف یاران گل‌محمدی می‌رود که این روز‌ها فکرش درگیر تیم ملی است و اگرچه نیمکت تیم ملی را که از سوی برخی کارشناسان به او تعارف و پیشکش شده با پا پس می‌زند، اما بدون تردید رؤیای دوباره‌اش به دست گرفتن سکان هدایت تیمی است. همین دل‌مشغولی‌ها می‌تواند تیم او را در بازی امروز برابر یاران یحیی متزلزل کند. نکته مهم این بازی خط دفاع مستحکم دو تیم تنها با پنج گل خورده است که نوید یک بازی کم‌گل را می‌دهد.

دربی تبریز در غیاب دنیزلی
در دیگر بازی مهم امروز تراکتور در دربی تبریز به مصاف ماشین‌سازی می‌رود، البته با یک تفاوت فاحش نسبت به هفته‌های قبل. سرخپوشان تبریزی که تا چند هفته قبل در جمع مدعیان قهرمانی این فصل بودند، بعد از افتی فاحش و قبول سه شکست پیاپی و یک تساوی، سرمربی خود را هم از دست دادند تا بیش از پیش درگیر حاشیه و بحران شوند. تراکتور حالا با یک دوجین ستاره و البته مربی موقت باید در دربی تبریز به مصاف ماشین‌سازی برود. تیمی که در میانه‌های جدول و درست بیخ گوش تراکتورسازان جای دارد. شاگردان خطیبی اگرچه از میانه‌های جدول بالاتر نرفته‌اند، اما تا اینجا نتایج قابل قبولی گرفته‌اند. با وجود این باید دید ماشین‌سازی می‌تواند از تراکتور بحران‌زده امتیازی بگیرد یا جدایی دنیزلی شوکی مثبت برای سرخپوشان تبریزی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار