کد خبر: 980505
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
انتقاد بازیگر قدیمی فیلم‌های طنز از وضعیت بازیگری
مافیا در سینما و تلویزیون وجود دارد و فقط به یک عده خاص از بازیگران سفارش بازی می‌دهد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: غلامحسین لطفی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌گوید: «هنرپیشه هیچ وقت خودش نقش خود را انتخاب نمی‌کند بلکه انتخاب می‌شود. ما خانه نشسته‌ایم تا ببینیم چه کسی زنگ می‌زند تا ما را دعوت کند، البته یک بی‌معرفتی هم می‌شود و مافیایی در سینما و تلویزیون وجود دارد که همیشه یک عده آدم خاص دور و بر آن‌ها هستند و سفارشی سریال بازی می‌کنند. برای همین است که می‌بینید پنج سریال پخش می‌شود، اما همه بازیگران آن یکی است! این انتخاب تلویزیون هم هست و مدیر گروه باید سختگیری کند. یک فهرست زیر میز این آقا باشد و بداند چه کسی بیکار است؟»

لطیفی درباره سریال‌های کمدی تلویزیون و ماندگاری آن‌ها در ذهن مخاطب می‌گوید: «من اعتقادی درباره کار‌های جدید دارم که ممکن است خیلی‌ها دوست نداشته باشند. من اعتقاد دارم خیلی‌ها که بازیگر نیستند دارند بازی می‌کنند. سن و سالشان مهم نیست، اکثر کسانی که بازی می‌کنند بازیگر نیستند و فقط بازی می‌کنند. از پنج سال پیش سریال‌هایی در تلویزیون پخش می‌شود که فراموش می‌شوند، اما قبل از آن آثار به یاد ماندنی تولید می‌شد.»
این بازیگر قدیمی ادامه می‌دهد: «کسانی که کاربلد هستند در خانه نشسته‌اند و عذرخواهی می‌کنم کسانی که دستمال به دست هستند وارد کار می‌شوند. خانه‌شان را در اختیار پروژه قرار می‌دهند، پول می‌دهند که بازیگر شوند.»

وی بازیگری را یک تابلوی خیلی زیبا از دور معرفی و تصریح می‌کند: «خیلی‌ها دوست دارند بازیگر شوند تا معروف و پولدار شوند و معلوم نیست چند تا کارت بنزین دارند! اما من جزو تنها هنرپیشگانی هستم که استخدام اداره تئاتر هستم و از آنجا حقوق می‌گیرم.»

لطفی درباره دوران بازنشستگی بازیگران تأکید می‌کند: «یک بازیگر هیچ وقت پیر نمی‌شود و به نظر من تا یک دقیقه قبل از مرگ می‌توانی بازی کنی، اگر بازیگری مثل من علیل شود و نتواند کار کند، در آن صورت هم می‌توان از او کار گرفت و نقش‌های بدون حرکت به او داد. از ورود جوانان استقبال می‌کنم و خودم هم به خیلی‌ها کمک کرده‌ام و ممکن است همین روز‌ها یک کلاس بازیگری در قزوین هم برپا کنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار