کد خبر: 980273
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر رونق تولیدات داخلی، در این راستا توسعه صنایع دستی اردبیل اولویت اداره میراث فرهنگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر رونق تولیدات داخلی، اولویت اداره کل میراث فرهنگی در سال جاری توسعه رشته‌های صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان و ایجاد اشتغال از این محل است.

وی توسعه صنایع دستی در استان اردبیل را اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری  توسعه صنایع دستی در استان اردبیل را در اولویت قرار دادیم به این منظور که نه تنها مواد اولیه بومی برای تولیدی بومی استفاده می‌شود بلکه اشتغالزایی بالایی نیز به منطقه هدیده داده می‌شود؛ این یعنی ترجمه‌ای دقیق از اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در سطح استان اردبیل در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تاکنون اطلاعات 18 هزار نفر صنعتگر در سامانه ثبت شده است و حدود 10 هزار نفر در سطح استان اردبیل بدون پروانه در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در راستای رونق صنایع دستی بیان کرد: بر این اساس در 6 ماهه نخست سال جاری 5 فقره پروانه تولید کارگاهی، 318 فقره پروانه تولید انفرادی و 206 فقره کارت شناسایی صنعتگری برای فعالان این حوزه صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه 5 هزار متر مربع فضای آموزش صنایع دستی در اختیار هنرمندان قرار دارد اظهار کرد: 5 هزار متر مربع فضای آموزش صنایع دستی در بیش از 20 رشته آموزش در سطح استان اردبیل در اختیار هنرمندان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر