کد خبر: 980252
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
معاون سیاسی وزیر خارجه با بان اینکه با حذف تحریم‌ها به برجام بازمی‌گردیم، گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران خروج از توافق هسته‌ای نیست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار توشیمیتوسو موتگی وزیر خارجه ژاپن اظهار داشت: ایران در صورت برداشتن تحریم‌ها به برجام باز می‌گردد. در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و برخورداری ایران از مزایای این توافق، به تعهدات برجام باز می‌گردیم.

وی افزود: هدف ما خروج از برجام نیست بلکه پس از یکسال صبر و مشاهده عدم اجرای تعهدات از سوی کشور‌های اروپایی، تصمیم به کاهش تعهدات گرفتیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به چین و ژاپن سفر کرده، تصریح کرد: منطقه خاورمیانه در شرایط حساسی است و همکاری برای کاهش تنش‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز و ضروری است.

وزیر خارجه ژاپن نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نگران شرایط در خاورمیانه هستیم و باید با تلاش‌های دیپلماتیک تنش‌ها را کاهش دهیم.

موتگی ضمن تاکید مجدد بر حمایت این کشور از برجام خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تنش بیشتر شد.

در این دیدار طرفین در خصوص روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله شرایط در خلیج فارس و خاورمیانه و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
آقی عراقچی یه سوال؛ کدوم برجام؟خخخخخخخخخخخ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار