کد خبر: 979915
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
دبیر ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام ۷۸۹ نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور در نخستین روز ثبت‌نام خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیداسماعیل موسوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در پایان هر روز تعداد داوطلبانی که در سراسر کشور ثبت‌نام می‌کنند، اعلام می‌شود. وی همچنین درباره روند ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس، گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی در روند ثبت‌نام دیده نشده است و این روند به خوبی پیش می‌رود. ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز شانزدهم آذرماه ادامه دارد.

دادستان کل کشور نیز از نامزدان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست قانون را به گونه‌ای رعایت کنند تا شاهد کمترین تخلف در کشور باشیم. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه بازدید از ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: قوه قضائیه در امر انتخابات مجلس دو وظیفه دارد که یکی از این وظایف پاسخگویی به استعلام‌های وزارت کشور است و ما برای هر دوره از انتخابات در دادستانی کل پاسخگوی این استعلام‌ها هستیم و در کوتاه‌ترین زمان پس از دریافت نظر دستگاه‌های قضایی پاسخ استعلام به وزارت کشور داده می‌شود. وی گفت: وظیفه دوم قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرائم و تخلف‌های انتخاباتی است که به همین منظور ستادی به ریاست دادستانی کل و متناظر با آن در سراسر کشور، ستاد‌هایی تشکیل می‌شود که تلاش ما با همکاری سایر دست‌اندرکاران انتخابات برگزاری انتخابات سالم و پرشور است.

وزیر کشور هم در بازدید از ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: تمام مسئولان اجرایی در سراسر کشور باید دقیقاً مّر قانون را رعایت کنند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و تدارکات صورت گرفته امسال بتوانیم انتخاباتی پرشکوه، قانونی و سالم با انتخاب مردم برای ایجاد مجلسی فعال و پرتوان در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم. وی اضافه کرد: اعضای هیئت‌های اجرایی باید بلافاصله انتخاب و به شورای نگهبان معرفی شوند، چرا که وزارت کشور با کمک هیئت‌های اجرایی و نظارتی تلاش می‌کند، در اجرای قانون به وظایف خود عمل کند. رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخباری به نقل از وزیر کشور منتشر شده که چنانچه نیاز باشد، حتی در زمان برگزاری انتخابات نیز فرمانداران تغییر داده می‌شوند، تصریح کرد: اصل، بنا و عقل حکم می‌کند در شرایطی که وارد فضای انتخابات و اجرا می‌شویم، در حوزه‌های مدیریت ثبات وجود داشته باشد، اما، چون برخی اظهارنظر‌ها در رسانه‌ها مطرح شده بود، مبنی بر اینکه احتمال دارد این جابه‌جایی‌ها با نگاه سیاسی، له یا علیه در حوزه‌های انتخابیه اعمال شود، باید بگویم ما به طور قطع به ثبات می‌اندیشیم. وی تأکید کرد: وجود فرماندار، بخشدار یا استاندار، در حوزه کاری خود فقط موضوع انتخابات نیست، بلکه مجموعه‌ای از شرایط است که آن‌ها متناسب با آن به وظایف و مأموریت‌های خود عمل و ایفای نقش کنند. وزیر کشور تصریح کرد: اگر اتفاقی افتاد که ما در بررسی‌های نهایی احساس کردیم باید جابه‌جایی فرمانداران صورت بگیرد و این اقدام به نفع همه خواهد بود، به طور قطع به این امر مبادرت می‌ورزیم، اما امیدوارم این اتفاق نیفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار