کد خبر: 979665
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: علیرغم شوک‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام به روابط اقتصادی ما با کشور‌های شریک اقتصادی وارد شد این شوک‌ها اکنون فرو نشسته است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که صبح امروز (شنبه) به چین سفر کرد، گفت: بنده به دعوت معاون سیاسی وزیر خارجه چین به پکن سفر کردم و هدف اصلی ادامه مشورت‌های سیاسی میان دو کشور در خصوص برجام است.

وی با بیان اینکه ما از ابتدای برجام این مشورت‌ها و تبادل نظرات را به طور مستمر با دوستان روس و چینی خود داشته‌ایم، افزود: مذاکراتی که امروز و فردا در پکن برگزار می‌شود در همین زمینه است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برجام موضوعی جدی در حال حاضر در عرصه بین‌الملل است و به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی کشور‌های باقی‌مانده در توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا از آن، برجام از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

عراقچی افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی از منافعی که باید در برجام از آن برخوردار شود، منتفع نبوده و بعد از آغاز روند کاهش تدریجی در تعهدات هسته‌ای، در مجموع توافق هسته‌ای در وضعیتی قرار دارد که اقتضا می‌کند مشورت‌های جدیدتر و نزدیک‌تری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران با چین از ابتدا ارتباط نزدیکی داشته است، تصریح کرد: روز جمعه دور جدید کمیسیون مشترک برجام آغاز می‌شود. این جلسه طبق برنامه خود که هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود، انجام خواهد گرفت. لازم بود که پیش از برگزاری این جلسه با همکاران خود در وزارت خارجه چین موضوعات در دستور کار را مرور کرده و تلاش کنیم مواضع نزدیک‌تری را داشته باشیم.

معاون سیاسی دستگاه دیپلماسی درباره دیگر برنامه‌های خود در سفر به چین، اضافه کرد: طبیعی است که وقتی معاونین وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر ملاقات دارند، موضوعات متنوعی مورد بحث قرار می‌گیرد. محور اصلی برجام است، ولی ابعاد همکاری‌های دو کشور، به‌ویژه همکاری‌های بین‌المللی و همچنین مسائل دوجانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عراقچی با اشاره به روابط تهران و پکن، یادآوری کرد: ما روابط بسیار خوب و رو به گسترشی با چین داریم و علیرغم شوک‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام به روابط اقتصادی ما با کشور‌های شریک اقتصادی وارد شد این شوک‌ها اکنون فرو نشسته است و به سازوکار‌های جدیدی در روابط با کشور‌های شریک اقتصادی خود به ویژه چین رسیده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر طراحی سازوکار‌های جدید، گفت: روش‌های نوینی پیدا شده و در حال بازگشت به یک شرایط باثبات اقتصادی در روابط میان دو کشور هستیم. زحمات زیادی در این خصوص کشیده شده و الحمدالله در حال حاضر وضعیت بهتری برقرار شده، اما لازم است موانع را رفع کرده و روابط اقتصادی دو کشور را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
آقا سید برجام از روز اول وضعیت مناسبی نداشت؛ شما هم میدونستین ولی به روتون نمیاوردین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار