کد خبر: 979594
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
تشکیل هیأت‌های نظارت در ۲۱ شهرستان و ۲۵ بخش آذربایجان‌شرقی
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل هیأت‌های نظارت در ۲۱ شهرستان و ۲۵ بخش مستقل، از آمادگی این هیأت‌ها خبر داد و گفت: این همایش، هم‌اندیشی و آخرین هماهنگی برای اعمال نظارت کارآمد و مؤثر هدف‌گذاری شده است.
صمد عزیزی در همایش هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان آذربایجان‌شرقی که در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ملت ایران در فتنه عمیق و وسیع طراحی شده توسط دشمنان ملت به یک پیروزی بزرگ دست یافتند.

وی با اشاره به تشکیل هیأت‌های نظارت در ۲۱ شهرستان و ۲۵ بخش مستقل، از آمادگی این هیأت‌ها خبر داد و گفت: این همایش، هم‌اندیشی و آخرین هماهنگی برای اعمال نظارت کارآمد و مؤثر هدف‌گذاری شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی، دومین هدف این همایش را آگاهی از تحولات و شرایط مربوط به انتخابات دانست و افزود: سومین هدف ما از حضور در این همایش، مرور مجدد قانون انتخابات مجلس با آخرین اصلاحات سال ۹۵، آئین‌نامه اجرائی قانون، قانون نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس و... است.
 

نظارت بر انتخابات باید در طول سال تداوم یابد

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز طی سخنانی، با تبریک هفته بسیج ادامه داد: به برکت بسیج تهدیدات موجود در کشور را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی است، افزود: این شورا به‌صورت فرا قوه‌ای و مستقل عمل می‌کند و تاکنون با صلابت و اقتدار و طبق ضوابط قانونی توانسته به وظایف قانونی خود عمل کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این نهاد از جایگاه خطیری در جمهوری اسلامی برخوردار است، ابراز داشت: علت اهمیت آن هم به خاطر وظایفی است که بر عهده این نهاد قرار داده شده است. قانون اساسی در ایران برای جلوگیری از انحراف محتوا و متصدیان امر با تأسیس این نهاد تضمینی برای این موضوع قرار داد.

وی تاکید کرد: ممانعت از ورود کسانی که با مبانی نظام اسلامی از حیث اعتقادی و وفاداری به این مبانی دچار مشکل هستند و می‌توانند نظام را دچار مخاطره کنند وظیفه شورای نگهبان است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، یادآور شد: شورای نگهبان علاوه بر اینکه ضامن اسلامیت نظام است، ضامن جمهوریت نظام نیز هست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم مردم‌سالاری دینی را به معنای مردم‌سالاری مقید به دین اسلام دانست و بیان داشت: تحقق جمهوریت به همراه اسلامیت برعهده شورای نگهبان است و صاحبان قدرت و ثروت ممکن است به آراء مردم دست درازی کنند که شورای نگهبان مانع این دست درازی است.

وی با بیان اینکه در نظام‌های مدعی دموکراسی دست درازی به راحتی صورت می‌گیرد و صاحبان ثروت و قدرت مانند کارتل‌ها در انتخابات دخالت می‌کنند ابراز داشت: در این نظام‌ها مثلثی از ثروت، قدرت و رسانه وجود دارد که در آراء مردم تأثیر می‌گذارند و خودشان از این دموکراسی به عنوان دموکراسی مخدوش یاد می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای جلوگیری از این امر شورای نگهبان باید دخالت کند و، چون می‌خواهد از اراده ملت دفاع کند مورد هجمه قرار می‌گیرد، اگر بناست اراده ملت به وسیله آراء مردم در انتخابات شکل گیرد، بدون نظارت و پایش نهادی مانند شورای نگهبان امکان‌پذیر نیست.

وی امر نظارت بر انتخابات را دارای ساز و کار خاص عنوان کرد که نباید محدود به ایام انتخابات باشد، گفت: نظارت بر انتخابات باید در طول سال تداوم یابد. دفاتر نظارت شورای نگهبان نقاط ثقلی هستند که در حفظ تعادل تشکیلات اجرائی شورای نگهبان تأثیر بسیاری دارند. شبکه نظارت هم باید تخصص‌های لازم را داشته باشد و ارتقا یابند، چراکه کارآمدی و اثر بخشی سیستم باید به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان خاطر نشان ساخت: آنچه اهمیت دارد، عمل به قانون و شرع مقدس اسلام و میزان التزام عملی به نظام اسلامی است، دشمن هم با تلاش شبانه‌روزی، پیگیر نفوذ به مجلس، دولت و قوه قضائیه است و کار شورای نگهبان هم جلوگیری از نفوذ هست، از این رو نباید در تأیید صلاحیت‌ها اهل تسامح بود.
 

 آزادانه‌ترین انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود

سردار حسین عبدی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی هم با تبریک هفته بسیج به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان از قبل برنامه‌ریزی داشتند و سازمان یافتگی این موضوع کاملاً مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه آزادانه‌ترین انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، افزود: توجیه نامزد‌ها و کاندیدا‌های انتخابات توسط افراد مؤثر صورت گیرد تا قوانین تبیین شده و مانع از موارد امنیتی شود.
 

محافظه کاری قتلگاه نیرو‌های انقلاب است

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی هم در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به شورای نگهبان، جایگاه رفیع این نهاد را متذکر شد.

سردار خرم با تاکید بر اینکه در مقابل جوسازی‌ها علیه شورای نگهبان باید مقاومت کرد، متذکر شد:کوتاه آمدن‌ها موجب ضرر و زیان بسیاری است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محافظه‌کاری قتلگاه نیرو‌های انقلاب است، اضافه کرد: نباید برخورد منفعلانه داشت، چون غوغا‌سالاران با هیاهو می‌خواهند جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد، مجلس در تراز نظام اسلامی تشکیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر