کد خبر: 979451
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
استاندار مرکزی
استاندار مرکزی گفت: بیش از هفت هزار شغل پایدار امسال با وجود شرایط ویژه اقتصادی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان ایجاد شده است.

استاندار مرکزی گفت: بیش از هفت هزار شغل پایدار امسال با وجود شرایط ویژه اقتصادی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان ایجاد شده است.

سید «علی آقازاده» استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت استان مرکزی، افزود: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا امسال به یک‌هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال در این استان  پرداخت شد که سه هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی دیگر نیز در سایر بخش‌های اقتصادی و کشاورزی و با حمایت مستقیم بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در استان ایجاد شده است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف این استان در سال‌جاری هدفگذاری شده است که تاکنون بیش از ۷۰ درصد این برنامه محقق شده و بقیه نیز تا پایان سال دنبال می‌شود.

آقازاده بیان کرد: حمایت از تولید و کارآفرینی راهکار اصلی حل مشکلات بیکاری و اقتصادی است که این مهم اولویت برنامههای استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان فراهان در تولید کفش، برگزاری یک کارگاه یا همایش ویژه کیف و کفش در فراهان و دعوت از فعالان این عرصه از نقاط مختلف کشور نقش مهمی در معرفی ظرفیت این شهرستان دارد که باید در اسرع وقت اجرایی شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به مرکز تولید شتر مرغ فراهان و سرمایه‌گذاری در صنایع فلزی، سلولوزی، صنایع غذایی و دارویی از مهمترین نیازهای فراهان است که باید با جذب سرمایه گذار نسبت به این مهم اقدام شود.

فرماندار فراهان نیز در این نشست گفت: سهم این شهرستان  از تسهیلات اشتغال روستایی استان ۱۱۰ میلیارد ریال است که تا کنون ۱۰۴ میلیارد ریال آن از محل این سهمیه برای ۹۹ طرح اشتغال روستایی جذب شده و ۲۳۵ فرصت شغلی فراهم شده است.
حسن خزایی‌پور فرماندار فراهان افزود: ۷۶ طرح اشتغال روستایی دیگر در فراهان پیگیری می‌شود که ۲ طرح با تقاضای یک میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده و بقیه نیز به‌زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به تقاضای مردم شهرستان فراهان و ارایه طرح‌های اشتغال روستایی در صورتی که مناطق دیگر استان تمایل به استفاده از سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی را ندارند امکان جذب آن در فراهان وجود دارد.
فرماندار فراهان اظهار داشت: ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی، ایجادواحد تولید آرد، طرح تغییر نژاد دام‌های گوشتی و شیری و بهره مندی از نژادهای اروپایی، تقویت صنایع تبدیلی در راستای تکمیل زنجیره تولید زعفران از نیازهای اصلی حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان است که با وجود اعلام آمادگی سرمایه‌گذار در تمام ابن بخش‌ها انتظار می‌رود مدیران استانی نسبت تسهیل امور اداری و ارایه مجوزهای لازم اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار