کد خبر: 979094
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:
مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل رتبه نخست کشوری را در احداث گلخانه دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین وطن‌دوست در جلسه ستاد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و حداکثر استفاده از زمین زراعی و آب مصرفی است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دست اقدام دارد که نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است.

مدیر کل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: با اجرای طرح‌های گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای بیش از ۷۰۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه شده ، افزون بر ۴۲۰ میلیون مترمکعب نیز در مصرف آب صرفه‌جویی و بستر مناسبی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار فراهم می‌شود.

محسن مصطفایی ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های بخش کشاورزی ایجاد امنیت غذایی برای جامعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: استان اردبیل طرح احداث و راه‌اندازی پنج هزار هکتار برنامه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: پس از افزایش تولید در واحد سطح یکی دیگر از مولفه‌هایی که مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران تولید استان قرار گرفته، افزایش میزان اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان و توانمند در این بخش می‌باشد.

مصطفایی گفت: در اوایل سال ۹۷ میزان احداث و راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای استان بیش از ۲۰ هکتار نبود ولی امسال ۲۳ طرح در کارگروه اشتغال به تصویب رسیده که مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای ۱۶۰۰ و ۱۰۰۰ هکتاری در پارس‌آباد می‌باشد با راه‌اندازی این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۳۵۱ نفر زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: تعداد ۱۶طرح بزرگ گلخانه‌ای با ۹۶ نفر اشتغال در دست اقدام است و استان اردبیل یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در توسعه واحدهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر