کد خبر: 979018
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
مجرم سابقه‌دار که با فریب فروشندگان دلار، ارز‌های آن‌ها را با شمش‌های طلای قلابی عوض می‌کرد، بار دیگر بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۳‌آبان‌ماه امسال بود که این پرونده روی میز کارآگاهان پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی که از فروشندگان دلار بود در شرح شکایت خود گفت: در خیابان شیخ‌صفی مشغول فروش دلار بودم که مردی میانسال به من نزدیک شد. فکر کردم که قصد خرید دلار دارد، اما سر حرف را باز کرد و گفت که در کار خرید و فروش شمش طلا فعالیت می‌کند. او پیشنهاد داد که کارم را عوض کنم و به جای خرید و فروش دلار وارد کسب و کار شمش طلا شوم که سود بیشتری دارد. به هر حال فریب چرب‌زبانی آن مرد را خوردم و به درخواست او با هم سوار ماشینش که یک خودروی پژو‌۴۰۵ بود، شدیم. او یک شمش طلای ۱۸۰‌گرمی به من نشان داد و خواست در قبال آن به او دلار بدهم که قبول کردم. بعد از آن از ماشین پیاده شدم و خودم را به یک مغازه طلافروشی رساندم تا قیمت شمش را تعیین کنم. مرد طلافروش، اما بعد از بررسی شمش گفت که هیچ ارزشی ندارد و قلابی است. آنجا بود که فهمیدم فریب آن مرد را خورده‌ام و او کلاهبردار است.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان پلیس موفق شدند محل تردد متهم را شناسایی کنند و سوم آذرماه او را در خیابان سهروردی در حالی که قصد فروش خودرو‌اش را داشت، بازداشت کردند.

حامد ۵۳ ساله، مجرد و ساکن خیابان پیروزی از مجرمان سابقه‌دار بود که بار‌ها به اتهام جرائم مالی بازداشت شد و به زندان افتاده بود.

او در بازجویی‌ها به کلاهبرداری با شمش‌های طلای قلابی اعتراف کرد و درباره شیوه خود گفت: مدتی قبل تعدادی شمش تزئینی از بازار خریدم. بعد در خیابان‌هایی که دلارفروش‌ها مشغول خرید و فروش بودند، پرسه می‌زدم. در فرصت مناسب سوژه مورد نظرم را انتخاب کرده و به سراغشان می‌رفتم. سر حرف را با آن‌ها باز می‌کردم و با چرب زبانی آن‌ها را تشویق می‌کردم که وارد خرید و فروش شمش طلا شوند. بعد از جلب اعتمادشان شمش‌های قلابی را با دلار عوض می‌کردم و فرار می‌کردم تا اینکه بازداشت شدم. سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه‌سوم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر متهم اعتراف کرده‌است که به این شیوه ۲۴۰‌میلیون تومان به جیب زده است. وی ادامه داد: به دستور بازپرس شعبه‌۲ دادیاری دادسرای ناحیه‌۷ تهران متهم روانه زندان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار