کد خبر: 978942
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: سرانه آرد شهروندان استان اردبیل بیش از سرانه کشوری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی نوبخت  در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال اظهار کرد: در حالی که سرانه ماهانه آرد در کشور برای یک نفر 6.5 کیلوگرم است میانگین سرانه آرد تحویلی به مردم استان اردبیل بیش از 7 کیلوگرم در ماه می‌باشد.

وی با بیان اینکه بطور میانگین ماهانه 15هزار تن آرد در بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، بیان کرد:11 هزار تن از این میزان سهمیه دولتی و  پنج  هزارتن نیز مربوط به نانوایی‌های آزادپز است .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 200 هزارتن گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان گندم‌کار استان خریداری شده، تصریح کرد: بطور میانگین سالانه در این استان 220 هزارتن گندم به مصرف آسیابانی می‌رسد .

نوبخت گفت:آرد تحویلی به کاخنه های آرد سازی استان در سال جاری ایده ال وبا کیفیت بالا بوده و انتظار از همه کارخانه های تولید آرد استان تولید آرد کیفی برای پخت بهتر نان در نانوائیها ومصرف بهینه آن است .

وی علت افزایش قیمت تمام شده آرد در نانوایی‌های استان اردبیل را تعدد عامل‌های فروش عنوان کرد و گفت: در نظر داریم  توزیع آرد استان همانند سال‌های گذشته بصورت متمرکز انجام شود .

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح توزیع متمرکز آرد، نرخ کرایه حمل به صورت یکنواخت از همه نانوایان در مناطق مختلف استان دریافت و مشکل نارضایتی نانوایان از افزایش نرخ کرایه در شهرها و روستاها در مقایسه با مرکز استان حل خواهد شد.

نوبخت از فعالیت ۷۷۷ واحد نانوایی آزادپز در استان اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به ارایه آرد با نرخ نیم یارانه‌ای به این نانوایی‌ها  نظارت همه جانبه‌ای بر واحدهای نانوایی آزاد پز در استان اردبیل وجود دارد.

وی عنوان کرد: آرد عشایر استان تحویل اداره کل امور عشایری در مرکز استان اردبیل شده ولی در صورت نیاز عشایر قشلاق نشین برخی از شهرستان‌های استان همچون خلخال با تامین آرد خام روستایی و عشایری این نیاز از طریق درخواست فرمانداران تامین و در اختیار شهرستانها قرار می‌گیرد.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: با هدف جلب رضایت مردم هرگونه افزایش وکاهش سهمیه آرد نانوایی‌های سهمیه‌پز شهری و روستایی با نظر فرمانداران و اعضای گروه ساماندهی آرد ونان شهرستان‌ها صورت می‌گیرد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر