کد خبر: 978884
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
در هفتمین جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار مطرح شد
در هفتمین جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار کشور بر افزایش ۲۰ درصدی عرضه گاز مایع توسط وزارت نفت تأکید و شرکت بازرگانی دولتی آمادکی خود را برای توزیع برنج با نرخ مصوب اعلام کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش شاتا، هفتمین جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار روز یک‌شنبه با حضور حسین مدرس خیابانی «قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی» برگزار شد. در این جلسه تکالیف محوله به دستگاه‌ها در خصوص رصد و پایش وضعیت بازار از لحاظ تأمین و قیمت کالا‌ها به خصوص پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، بر افزایش ۲۰ درصدی عرضه گاز مایع توسط وزارت نفت و همچنین موضوع تأمین سوخت ناوگان حمل و نقل در کارگروه ویژه هدفمندی مصرف سوخت کشور تأکید شد تا مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد و شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرد که می‌تواند برنج را بدون هیچ محدودیتی با قیمت مصوب در سراسر کشور توزیع کند.

بر اساس این گزارش، ارگان‌های مختلف و دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف ایران گزارش‌هایی در این خصوص ارائه دادند و نماینده وزارت کشور در خصوص موضوع رصد و پایش بازار در استان‌های سراسر کشور نیز گزارش خود را ارائه داد که برآیند گزارشات ارائه شده از وضعیت مناسب بازار از لحاظ تأمین کالا‌ها و قیمت آن‌ها حکایت داشت. همچنین در خصوص موضوع برنج نیز مباحثی مطرح شد که شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد بدون هیچ محدودیتی با قیمت مصوب می‌تواند برنج را در سراسر کشور توزیع کند و مقرر شد که معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص توزیع این کالا ورود کند. در این جلسه اعلام شد که هیچ مشکل و محدودیتی در توزیع تخم‌مرغ در سراسر کشور وجود ندارد و قیمت این کالا افزایشی نداشته است.

در ادامه این جلسه موضوع گرانی گوجه فرنگی نیز مطرح و اعلام شد که با توجه به مشکلات آب و هوایی در جنوب کشور تأمین و حمل گوجه‌فرنگی با مشکلاتی مواجه بود که مشخص شد قیمت این محصول نسبت به روز‌های گذشته با کاهش قیمت نیز مواجه شده‌است و امیدوارند تا روز‌های آتی قیمت به روال عادی نیز بازگردد.

گفتنی است، موضوع تأمین سوخت ناوگان حمل و نقل نیز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که مشکلات این بخش در کارگروه ویژه‌ای متشکل از وزارت کشور، وزارت نفت و سازمان برنامه و بوجه با حضور نماینده ویژه ستاد تنظیم بازار مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار