کد خبر: 978869
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
سیدعبدالله متولیان
چهلمین سالگرد تأسیس و تشکیل بسیج مستضعفین را در شرایطی جشن گرفته و گرامی می‌داریم که این مولود خجسته و تدبیر اعجازگونه ولایت فقیه از آوردگاه و میدان جنگ امنیتی سربلند و پیروز بیرون آمده و در رفع تهدید‌ها و آسیب‌ها، جبران نقایص و کاستی‌ها، پر کردن حفره‌ها و خلأها، رفع کم‌کاری و سوءمدیریت مسئولان و... در طول ۴۰ سال گذشته در داخل کشور شگفتی‌ساز و در خارج از کشور نیز بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی را تحت تأثیر خود قرار داده و استراتژی منطقه‌ای نظام سلطه را نابود ساخته است و اینک در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، الگوی بسیج در عراق و سوریه، پوزه دشمنان اسلام و مسلمین را به خاک مالیده و منطقه غرب آسیا را از لوث وجود نکبت‌بار شیاطین غربی و قارون‌های منطقه‌ای پاکسازی کرده‌اند.

بسیج نه سازمانی نظامی است و نه یک سازمان غیرنظامی، بلکه یک معین دولت و یک نهاد مردمی و ارتش سازمان‌یافته، ولی فقیه و کاملاً منعطف است که براساس نیاز و بنا به دستور در جهت رفع هرگونه تهدید و آسیب کشور در تمامی زمینه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، اطلاعاتی، خدماتی، سیاسی، پیشگیری، امدادی، مدیریتی و... با مناسب‌ترین سازماندهی، کم‌ترین هزینه، کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین اثربخشی خالصانه، بی‌تکلف، بی‌ادعا و با انگیزه، با روحیه انقلابی و رویکرد جهادی، وارد میدان عمل شده و برای نظام، انقلاب و مردم، امنیت، آرامش و استقلال و عزت و وحدت به ارمغان آورده است.

به گفته حضرت امام خمینی (ره) بسیج مدرسه عشق است... بسیج مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروان آن بر گلدسته‌های رفیعش اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند... بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک انسانی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی دارند... بسیج لشکر مخلص خداست و دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند.

ثمرات، برکات و میوه‌های شجره طیبه بسیج بسیار فراوان و از حوصله این وجیزه مختصر خارج است، اما در این مجال، به اختصار و اجمال (به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج) به بیان فهرست‌وار ۴۰ دستاورد و میوه از این شجره الهی پرداخته و شرح آن را به مجالی دیگر و به نخبگان، فرهیختگان و اهالی علم و معرفت واگذار می‌کنیم:
۱- بسیج به‌عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین یادگار اعجازگونه حضرت امام (ره)، در بلایای طبیعی و غیرطبیعی در صف مقدم خدمت‌رسانی و کم‌کردن آلام و رنج‌های مردم است.

۲- بسیج شجره جاویدان امید، رحمت و توانایی است. ۳- بسیج پرچمدار مقابله با یأس و ناامیدی و القاکننده محبت و امید است. ۴- بسیج بر قله انعطاف‌پذیری و خودسازماندهی در برابر هرگونه تهدید و مصداق عینی آتش به اختیاری است. ۵- بسیج بزرگ‌ترین و ارزشمندترین ذخیره و سرمایه انسانی نظام اسلامی است. ۶- بسیج تفسیر عینی امه‌النبی: «اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم» است. ۷- بسیج محور بومی‌سازی سازندگی و محرومیت‌زدایی است. ۸- بسیج استوانه هم‌افزایی ملی است. ۹- بسیج جلودار و خط‌شکن شناخت و مقابله با تهدید‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است. ۱۰- بسیج کارنامه ارزشمند کارآمدی نظام ولایت‌فقیه است. ۱۱- بسیج تضمین انقلابی ماندن جمهوری اسلامی است. ۱۲- بسیج روح استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی، و مبارزه با دشمنان است. ۱۳- بسیج ضامن استقلال نظام و کشور و جلوگیری از انحراف است. ۱۴- بسیج پرکننده همه خلأ‌ها و حفره‌هایی است که توسط دشمن و یا بی‌تدبیری و سوءمدیریت مسئولان ایجاد می‌شود. ۱۵- بسیج تابلوی معرف نظام ولایت فقیه در سطح جهان است. ۱۶- بسیج مظهر کرامت، گذشت، رحمت و ایثارگری در نظام اسلامی است. ۱۷- بسیج سدکننده راه نفوذ دشمن و شناسایی و مقابله با تحرکات نفوذی‌ها است. ۱۸- بسیج تضمین‌کننده تحقق اهداف انقلاب و آینده روشن انقلاب است. ۱۹- بسیج نقطه کانونی حرکت گام دوم انقلاب است. ۲۰- بسیج دانشگاه و نمایشگاه دائمی و جامع معارف انقلاب اسلامی است. ۲۱- بسیج قرارگاه پاک‌ترین و خدایی‌ترین مردمان سرزمین است. ۲۲- بسیج میعادگاه پابرهنگان مغضوب منافقین، کافرین، مشرکین و دشمنان انقلاب اسلامی است. ۲۳- بسیج خورشید بصیرت و «تشخیص به موقع و اقدام به موقع» است. ۲۴- بسیج مظهر پایمردی، ایستادگی و استقامت بر سر پیمان با ولایت است. ۲۵- بسیج مبلّغ، مروج و احیاگر سبک زندگی ایرانی و اسلامی است. ۲۶- بسیج حافظ فرهنگ اسلام ناب محمدی است. ۲۷- بسیج طلایه‌دار تشکیل مجلس انقلابی و دولت جوان حزب‌اللهی در گام دوم انقلاب است. ۲۸- بسیج الگوی ملت‌های دربند جهان برای ر‌هایی از اسارت ظالمین و مستکبران است. ۲۹- بسیج معیار مشارکت سیاست دینی و الگوی تحزب دینی است. ۳۰- بسیج الگوی تمامی نهادها، ارگان‌ها، وزارتخانه‌ها و دوایر و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای خدمت خالصانه و بی منت به مردم است. ۳۱- بسیج پشتیبان بصیر ولایت فقیه برای پیشگیری از آسیب رسیدن به کشور است. ۳۲- بسیج ستون خیمه اتحاد ملی و انسجام اسلامی در کشور است. ۳۳- بسیج جلودار و نویدبخش خودکفایی همه‌جانبه از کشور است. ۳۴- بسیج نماد اتکا به داخل و قطع امید از بیگانگان است. ۳۵- بسیج تبلور اراده ملی برای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی است. ۳۶- بسیج نقشه راه تحقق امنیت پایدار است. ۳۷- بسیج خاموش‌کننده آتش شرارت‌ها و فتنه‌ها است. ۳۸- بسیج پیشگام مدیریت جهادی و انقلابی در کشور است. ۳۹- بسیج ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی کشور است. ۴۰- و بالاخره بسیج، الگو و الهام بخش وحدت اقوام، ادیان و مذاهب در سرتاسر کشور است.
بسیج در ۴۰ سال گذشته جوانمردانه پای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ایستاده و مطابق نقشه راه اهل بیت علیهم‌السلام تا تشکیل حکومت جهانی مهدوی، از ولایت مطلقه فقیه و نظام اسلامی دفاع می‌کند و در همین حال دشمنان این مرز و بوم، عظمت انقلاب اسلامی و اضمحلال سلطه مستکبران و طاغوتیان را در آینه بسیج به نظاره نشسته‌اند.

شجره طیبه بسیج ثابت کرده که رویش‌های انقلاب اسلامی به مراتب بیشتر از ریزش‌های آن است. بسیج ثابت کرده که رویش‌های انقلاب اسلامی در مقایسه با نسل اول انقلاب از بصیرت بیشتری برخوردارند. بسیج در همه اقشار و صنوف و جای جای مملکت اسلامی برای تحقق اهداف والای نظام در همه حوزه‌ها تلاش می‌کند تا رایحه دل‌انگیز تفکر بسیجی در جهان ظلم و استبداد طنین نیفکند، بسیجی از پای نخواهد نشست. شعار بسیج و بسیجی، شعار همان امامی است که بنیانگذار بسیج است و بسیجی بودن را افتخار خود می‌دانست: «تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم». بسیجی مرد میادین سخت و دشوار است و در مصاف حق و باطل به کمتر از پیروزی جبهه حق و اضمحلال و نابودی جبهه باطل رضایت نمی‌دهد و مزد خود را رضایت حق تعالی و وصول به معرفت «ادخلی فی عبادی فادخلی جنتی» تعریف کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار