کد خبر: 978554
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
در کردستان انجام شد
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان از پایان عملیات واکسیناسیون فاز ۲ تب برفکی گاو و گوساله در این استان خبر داد.
ناصر مخدوم در گفتگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: از اول آبان ماه سال جاری که واکسیناسیون فاز ۲ علیه بیماری تب برفکی در دام سنگین همزمان در سراسر استان آغاز و تا ۲۷ آبان ادامه داشت، اکیپ‌های عملیاتی با مراجعه به ۷۲۳ واحد اپیدمیولوژیک، تعداد ۶۸ هزار و ۱۷۴ راس گاو و گوساله را در مقابل این بیماری خطرناک ایمن‌سازی کردند.

وی افزود: در این فاز از عملیات که با بهره‌گیری از ۱۰۰ نفر واکسیناتور در قالب ۴۲ اکیپ عملیاتی از ۲۵ مرکز عمدتا غیر دولتی و با اولویت دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُرخطر شامل کانون‌های سال‌های قبل و شعاع آن‌ها و همچنین روستا‌های دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستا‌های دارای تردد زیاد دام، علی رغم پیش بینی تعهدات واکسیناسیون ۵۸ هزار راس، توانسته با انجام ۱۱۷ درصد از تعهدات پیش‌بینی شده را  بصورت کاملا رایگان و با استفاده از واکسن‌های با کیفیت واراداتی پنتا والان با موفقیت به پایان برساند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: این اداره‌کل در راستای نظارت بر عملیات مایه‌کوبی یادشده با تشکیل ۸ اکیپ، بر روند انجام صحیح واکسیناسیون براساس دستورالعمل‌های صادره نظارت می‌کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر