کد خبر: 978217
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
فریدون حسن
سرويس ورزش جوان آنلاين: عضو جدید و بازنشسته کمیته داوران فدراسیون فوتبال در اظهاراتی قابل تأمل حرف از استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی برای فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر زده است، ادعایی که باید آن را در کنار بقیه ادعا‌های آقایان فدراسیون‌نشین گذاشت تا پوچ و واهی بودنش مشخص شود.

فریدون اصفهانیان در حالی مدعی استفاده از این سیستم برای کاهش اشتباهات داوری در رقابت‌های فصل بعد شده که همه خوب به یاد داریم مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درست پیش از آغاز رقابت‌های این فصل اعلام کرده بود با توجه به هزینه‌های بالای این کار تیم‌ها و باشگاه‌ها خود باید برای داشتن سیستم کمک‌داور ویدئویی در ورزشگاه محل میزبانی‌شان دست به جیب شوند. اظهارنظر عضو جدید کمیته داوران در حالی مطرح شده است که فدراسیون هنوز همان چند برنامه نصف و نیمه‌ای که قول اجرای آن را داده بود، عملی نکرده و با گذشت ۱۰ هفته از رقابت‌های لیگ تنها چیزی که مشاهده شده؛ بی‌نظمی، اغتشاش، بی‌حرمتی و حتی تهدید تمامیت ارضی بوده است و در این بین فدراسیون تنها نظاره‌گر این حوادث بوده، هیچ اقدامی نکرده و تازه اگر کسی هم خواسته اقدامی انجام دهد، بلافاصله از سوی تیم حاکم بر فدراسیون مورد عتاب قرار گرفته است.

یک‌بار دیگر به اظهارنظر اصفهانیان دقت کنید «آقای تاج هم تأکید داشت که این کار صورت گیرد و همانند استانداردسازی ورزشگاه‌ها که امسال انجام شد، این مسئله نیز اجبار شود. همه موظفند شرایط و امکانات ورزشگاه‌ها را برای اجرایی شدن استفاده از کمک‌داور ویدئویی فراهم کنند. در لیگ آینده (لیگ بیستم) اگر ورزشگاهی برای استفاده از کمک‌داور ویدئویی مجهز نشود، بازی تیم آن شهر در ورزشگاهی انجام خواهد شد که این امکانات را داشته باشد.»

باید از جناب اصفهانیان پرسید که منظورش از استانداردسازی چه چیزی است؟ کدام‌یک از پارامتر‌های فوتبال حرفه‌ای دنیا در فوتبال باشگاهی ما، آن‌هم در لیگی که با تأخیر شروع شد و هزار و یک معضل دارد، دیده می‌شود که او از زبان رئیس خود پز آن را می‌دهد؟
فدراسیونی که حتی نمی‌تواند بدیهی‌ترین تعهدات خود را اجرایی کند و ثمره این ناکارآمدی ولنگاری و حاشیه‌های تمام نشدنی فوتبال است، چگونه از حالا برای فصل بعد برنامه‌ریزی کرده است؟ البته پاسخ روشن است، این فرافکنی‌ها برای فرار از پاسخگویی، راه و رسم فدراسیون‌نشینان فوتبال است. آن‌ها که طی هفته گذشته مهر سکوت بر لب زده‌اند و بعد از مشخص شدن انواع و اقسام کوتاهی‌ها و اهمال‌هایشان هیچ حرفی نزده‌اند و در حال حاضر نیز پشت اتفاقات غیرفوتبالی که کشور درگیر آن است، پنهان شده‌اند.

از اصفهانیان باید پرسید که چگونه قرار است به قول مهدی تاج تیم‌ها خودشان برای کمک‌داور ویدئویی هزینه کنند و بعد آن را در اختیار تیم‌های دیگر بگذارند که این سیستم را ندارند؟ آیا اصلاً چنین چیزی عقلانی است؟ آیا یک تیم از امتیاز میزبانی‌اش به همین سادگی می‌گذرد؟ مگر همین فصل قرار نبود اگر در ورزشگاهی بلیت الکترونیکی فروخته نشد، بازی به استان همجوار منتقل شود؟ چند بازی با این سرنوشت روبه‌رو شدند که حالا اصفهانیان با غرور حرف از این کار برای فصل بعد می‌زند؟

جناب اصفهانیان قبلاً هم گفته‌ایم که حرف زدن آسان است و عمل کردن سخت. گفته‌ایم که دو صد گفته، چون نیم‌کردار نیست و .... حرف زدن راحت است، اینکه در بدو ورود به پست جدیدی که نمی‌دانیم با توجه به بازنشستگی‌تان چگونه باید تعریفش کرد، جو زده باشید و بخواهید طرح‌های خیالی و مدیریت من‌درآوردی‌تان را به رخ بکشید درست، اما خواهشاً چیزی بگویید که بگنجد. فوتبال ایران و سیستم کمک‌داور ویدئویی؟! سنگ بزرگ همیشه علامت نزدن است، شما در مدیریت همین فوتبال فشل مانده‌اید، همین خرابه را آباد کنید، برنامه‌های بلندپروازانه پیشکش شما و مسئولان فدراسیون. فدراسیونی که حتی توان جمع کردن یک تیم ملی را ندارد، به‌طور حتم از پس برگزاری یک لیگ موفق و بی‌حاشیه هم برنمی‌آید. لطفاً این را باور و کمتر با افکار عمومی بازی کنید و وعده و وعید بیهوده بدهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار