کد خبر: 978179
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
مدیر عامل روابط عمومی شرکت ملی گاز گفت: روند حذف قبوض کاغذی گاز مطابق اطلاع رسانی انجام شده از آذر اجرایی خواهد شد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: محمد عسکری مدیر عامل روابط عمومی شرکت ملی گاز با اینکه روند حذف قبوض کاغذی گاز مطابق اطلاع رسانی انجام شده از آذر امسال اجرایی خواهد شد، بیان کرد: این طرح به همراهی و توجه جامعه احتیاج دارد؛ زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی آماده شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: مشترکان می‌توانند با ورود به درگاه اینترنتی شرکت ملی گاز و ثبت شماره اشتراک در بخش مربوط، قبوض خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. همچنین سرویس پیامکی طراحی شده است که مشترکان می‌توانند با ارسال متن «۱ * شماره اشتراک» به شماره ۱۰۰۰۱۹۴۱ ثبت نام خود را تکمیل کنند.

عسکری درباره زمان اجرای این طرح، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده طرح حذف قبوض کاغذی در آذر اجرا خواهد شد، اما میزان مشارکت مردم زمان اجرای آن را تعیین خواهد کرد؛ ممکن است تاریخ دقیق آن بین اوایل یا اواخر آذر جا به جا شود؛ تمهیدات لازم برای جا به جایی واحد مسکونی و اجاره نشین‌ها در نظر گرفته شده است و افراد به راحتی می‌توانند اشتراک قبلی را حذف و اشتراک منزل جدید را ثبت کنند.

مدیرعامل روابط عمومی شرکت ملی گاز این طرح را حرکتی ملی و مهم دانست و درباره افراد جا مانده از ثبت نام، گفت: از مردم تقاضا داریم تا با مراجعه هر چه زودتر، شرکت ملی گاز را در اجرای این طرح همراهی کنند، اما در صورتی که کسی از ثبت نام جا بماند شرکت ملی گاز همکاری لازم را با او خواهد داشت و به مرور این فرایند تکمیل خواهد شد.

او با تاکید بر وجود ساز و کار‌هایی برای ثبت شماره تماس در استان‌ها و اطلاع رسانی‌های مناسب، بیان کرد: حتی در برخی استان‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شده است تا هنگام مراجعه کنتورخوان، فرایند ثبت شماره تماس مشترکان توسط آن‌ها انجام شده و پیامک ثبت برای مشترکان ارسال شود.

تکلیف مجتمع‌های مسکونی دارای یک کنتور گاز در دریافت قبض الکترونیکی

عسکری درباره محدودیت ثبت شماره تماس برای ارسال قبض الکترونیکی، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در ثبت شماره اشتراک یا شماره تلفن وجود ندارد؛ ممکن است در مجتمعی یک کنتور گاز وجود داشته باشد و همه ساکنان بخواهند از قبض گاز مصرفی خود مطلع شوند یا افرادی هستند که چند واحد مسکونی یا اداری در اختیار داشته باشند که شرایط فراهم شده است تا در صورت نیاز قبض آن‌ها به یک خط تلفن ارسال شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز گفت: توجه داشته باشید که رمز ورود به اولین شماره تماس ثبت شده ارسال می‌شود؛ برای پیدا کردن شماره‌های اشتراک هم می‌توانید از قبوض صادر شده در دوره‌های گذشته استفاده کنید.

او تاکید کرد: با اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برای همه ۲۳ میلیون مشترک گاز، فقط در حوزه گاز سالیانه مبلغی حدود ۸۵ میلیارد تومان در هزینه‌های آشکار صرفه‌جویی خواهد شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار