کد خبر: 976745
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها برای افزایش تسهیلات خرید مسکن خبر داد و گفت: وام کنونی مسکن در حال حاضر حداکثر خرید ۱۰ متر را در بازار مسکن پوشش می‌دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش نجومی قیمت مسکن در سال ۹۷ و اوایل امسال، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی قیمت مسکن در مدت اشاره‌شده حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت، این مسئله باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن شد.

وی با بیان این‌که رکود حاصل از این افزایش قیمت طی ماه‌های اخیر باعث شکسته شدن حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن شده است، افزود: این میزان کاهش قیمت خوشایند نبوده و در مقابل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، چندان بالا نیست.

وی با تأکید بر این‌که کاهش قیمت‌ها حداقل باید ۵۰ درصد باشد تا نرخ مسکن به قیمت واقعی نزدیک شود، تصریح کرد: به‌نظرم یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش قیمت مسکن شد عدم تولید مسکن مناسب است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این بخش چند سالی است که در رکود به‌سر می‌برد و تولید مسکن با نیاز‌های کشور متناسب نبوده است.

رضایی کوچی راهکار تأمین زمین در بافت‌های فرسوده، روستاها، شهر‌های جدید و... از سوی دولت را گامی مهم برای افزایش تولید مسکن در کشور اعلام و اضافه کرد: دولت باید این بستر را فراهم کند قیمت زمین و تمام‌شده مسکن کاهش یابد تا به این ترتیب شاهد کاهش بیش از پیش قیمت مسکن در بازار باشیم.

وی همچنین با بیان این‌که تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها برای خرید مسکن به هیچ عنوان با قیمت‌ها متناسب نیست، افزود: در حال حاضر سهم وام مسکن از قیمت خرید یک واحد مسکونی حداکثر ۱۰ متر است که همین مسئله باعث شده مردم تمایلی به استفاده از وام نداشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که وام‌های خرید و ساخت مسکن تأثیر آنچنانی در قدرت خرید مردم و سازندگان ندارد، تصریح کرد: مجلس پیگیری‌های لازم را برای افزایش سقف وام مسکن انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم، مهرماه سال گذشته رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر این‌که تسهیلات مسکن برای یک زوج حداقل باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد، گفته بود: وام‌های ارائه‌شده متناسب با وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی‌شود.

دیروز نیز معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی برای افزایش سقف وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن از طریق استمهال ۲ ساله خط اعتباری مسکن مهر خبر داد، بر این اساس ۲۵۰۰ میلیارد تومان به منابع مالی بانک مسکن برای افزایش سقف تسهیلات خرید وام صندوق یکم (۱۶۰ میلیون تومانی) افزوده می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار