کد خبر: 976475
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت نفت روز پنج‌شنبه به‌دنبال امیدواری نسبت به پایان یافتن جنگ تجاری چین و امریکا افزایش یافت و به بشکه‌ای ۶۲ دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نفت برنت دریای شمال با افزایش ۵۵ سنت نسبت به روز چهارشنبه به ۲۹ /۶۲ دلار در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس امریکا نیز با ۸۰ سنت افزایش، بشکه‌ای ۱۷ /۵۷ دلار معامله شد. وزارت بازرگانی چین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پکن و واشنگتن توافق کرده‌اند، تعرفه‌های اعمال شده را در مراحل مختلف حذف کنند، هر چند هنوز جدول زمانی برای این کار مشخص نشده است. مدیرعامل پیشین گوگل به تازگی در اظهارات خود درباره سبقت گرفتن چین در حوزه هوش مصنوعی از امریکا ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش ایسنا، چند ماه پیش بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری با انتشار گزارشی اعلام کردند که متخصصان هوش مصنوعی در چین با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت رو به جلو هستند؛ به‌گونه‌ای‌که روند پیشرفت این کشور در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیار سریع‌تر و بهتر از ایالات متحده امریکا است و با این اوضاع در سال‌های آینده تفاوت فاحشی میان این دو کشور در این صنعت به وجود خواهد آمد.
در همین رابطه اریک اشمیت، مدیر‌عامل سابق شرکت امریکایی گوگل به تازگی خاطر نشان کرده است که سرعت و شتاب چین در حوزه هوش مصنوعی بسیار بالاتر از حد تصور بوده و همین امر موجب تشدید نگرانی‌های بین‌المللی برای آینده علم مذکور شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار