کد خبر: 975459
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: با افزایش احتمال سومین کاهش نرخ بهره امریکا ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش بدون تغییر باقی ماند.
به گزارش ایسنا، معاملات روز چهار‌شنبه بازار‌های ارز بار دیگر کاملاً تحت‌تأثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. پس از مدت‌ها کش و قوس، مجلس این کشور سرانجام با خواسته دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد. انتخابات پارلمانی دوازدهم دسامبر که نخستین انتخابات مجلس انگلیس در ماه دسامبر طی یک قرن اخیر نیز محسوب می‌شود، احتمالاً به سه سال جنجال بر سر مسئله برگزیت خاتمه خواهد داد. اتحادیه اروپا نیز با ارسال نامه‌ای به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که تصمیم گرفته است مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی تمدید کند.
در معاملات دیروز، پوند نسبتاً بدون تغییر نسبت به روز قبل خود و به ازای ۲۸۶۳ /۱ دلار مبادله شد هر چند هنوز زیان این هفته ارز انگلیسی در برابر دلار بالای یک درصد باقی مانده است. همچنین هر یورو به ۱۱۱۰ /۱ دلار افزایش یافت تا مجدداً موفق به بازپس‌گیری کانال ۱۱ /۱ دلاری شود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۶۸۲/ ۹۷ واحد بسته شد. در برابر دیگر ارز مهم اروپایی، نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۰۰۶۱ /۱ دلار اعلام شد.
رویداد مهم دیگر بازار ارز در معاملات روز گذشته، احتمال بالای کاهش نرخ بهره برای سومین بار متوالی در سال‌جاری توسط فدرال رزرو بود. بسیاری از ناظران با توجه به کاهش رشد اقتصادی امریکا و باقی ماندن اختلافات تجاری با چین معتقدند بانک مرکزی امریکا چاره‌ای جز تداوم رویکرد انبساطی ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
شما بروید به ریال برسید که به خاک سیاه نشانده اید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار