کد خبر: 974899
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به طور واقعی در دولت پیگیری می‌شود، گفت: سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع در این راستا، تدوین و به تصویب رسیده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت خطاب به ملت ایران، اظهار داشت: سال گذشته، سال بسیار سختی بود، اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری خداوند آرامشی را بر مردم نازل کرده که می‌توان آن را پاداش صبر، مقاومت و رفتار نجیبانه مردم ایران در برابر یک ظلم بزرگ دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط اقتصادی در سال جاری نسبت به پیش‌بینی‌هایی که اواخر سال گذشته کرده بودیم، بسیار بهتر است، گفت: آمار تورم نقطه به نقطه که بعضاً تا ۵۲ درصد بالا رفته بود در شهریور ماه ۵/۳۴ درصد و امروز به ۳/۲۸ درصد رسیده است و این روند کاهش تورم نقطه به نقطه تا پایان سال ادامه خواهد یافت. تورم سالیانه نیز در بازه ۱۲ ماهه از ۹/۴۱ درصد امروز ۳/۴۱ درصد شده است؛ بنابراین ۶ /۰ درصد کاهش داشته‌ایم. روحانی قوای مقننه و قضائیه، رسانه‌ها، صدا و سیما و همه مسئولان کشور را به همدلی و یاری فرا خواند و گفت: بی‌تردید اگر در این مسیر همه با هم باشیم نه تنها شکست نخواهیم خورد، بلکه موفق شده و امریکا شکست خواهد خورد، بنابراین بیایید با برادری و اخوت بیشتر همدیگر را یاری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کشور، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است و آن را با قوت ادامه خواهیم داد چرا که معتقدیم بیکاری پایه همه گرفتاری‌ها و مفاسد است. روحانی افزود: امروز همه کالا‌های ضروری در بازار موجود است و این موضوع بسیار مهمی است و همه دستگاه‌های نظارتی باید نظارت دقیق داشته باشند، تا شاهد وضعیت بهتری در زمینه قیمت کالا‌ها نیز باشیم. وی با اشاره به اینکه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اقدامات خوبی آغاز شده است، اظهار داشت: این شرکت‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب می‌کند و این می‌تواند برای جوانان روحیه‌بخش باشد. با حمایت از این شرکت‌ها توانسته‌ایم بسیاری از قطعاتی را که تحریم بوده، در داخل کشور تولید کنیم. روحانی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به طور واقعی در دولت پیگیری می‌شود، گفت: سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع در این راستا، تدوین و به تصویب رسیده است و معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست، اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید در مجامع و کنوانسیون‌های جهانی در مسیر تحقق منافع کشور و روان‌سازی مبادلات مالی و بانکی اقدام کرد و در این مسیر شعار، کارساز نیست. دکتر روحانی خاطر نشان کرد: افتخار ما این است که با تروریست‌ها و فساد می‌جنگیم و مقابله می‌کنیم، بنابراین نباید اجازه دهیم که در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، البته در خصوص FATF که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل چهار لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ اینگونه اقدامات به نفع کشور نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
از برادرتان چه خبر؟
پاسخ ها
حسين
| Germany
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
خوبه سلام ميوسونه ،البته فعلا مرخصيه
حسين
| Germany
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
خوبه. سلام ميروسونه ، البته ايشون الان. مرخصى تشريف دارن ونبايد مزاحم وى شد .
حسين
|
Germany
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
از كرامات شيخ ماچه عجب پنجه را باز كردو گفت يك وجب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
بعله
میفرمودید
ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
اتفاقا" ایشان زمانی میارزه با مرکز فساد را در دستور کار قرار دادند خودمون نگذاشتیم
یادتون هست یه زمانی هی از وزیر وزراش انتقاد میکرد همه بهش خندیدید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار