کد خبر: 974367
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه با ریزش ۸۲۴۸ واحد روبه‌رو شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، بازار بورس بعد از رکورد‌شکنی در هفته‌های قبل با ریزش‌های پیاپی همراه شده و دیروز نیز ۸۲۴۸ واحد افت کرده و به رقم ۳۰۱ هزار و ۳۹۲ واحد رسید. شاخص کل بورس تهران نیز با معیار هم وزن ۲۵۵۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۸۲ هزار و ۹۵ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورس بیش از ۷/ ۲ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۱۲ میلیارد تومان دادو ستد کردند.

دیروز عمده نماد‌های مهم بورسی و شاخص‌های اصلی قرمز پوش بوده و نشان از کاهش داشته‌اند که کاهش این نماد‌ها در افت شاخص کل اثرگذار بوده‌است. به گفته برخی کارشناسان، دلیل ریزش شاخص کل بورس ترس از آینده کاری شرکت‌ها و عدم اطمینان به سود‌آور‌بودن سهام شرکت‌های بورسی است. همچنین کاهشی بودن شاخص شرکت‌های گروه بانکی نشان می‌دهد که چشم‌انداز مثبتی روی فعالیت‌های بانکی مشاهده نمی‌شود که عمده آن رکود حاکم بر اقتصاد کشور و عدم تشکیل انتظارات مثبت برای رشد اقتصادی است.

روزگذشته نماد‌های تأثیرگذار در شاخص کل بورس شامل نماد بانک ملت، پالایش نفت تهران، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، گروه مپنا، شرکت ملی صنایع مس ایران بوده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار