کد خبر: 974336
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس‌جمهور در پیامی به همتای عراقی خود و نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
به گزارش تسنیم، حسن روحانی در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق، با قدردانی از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به آقای «برهم صالح» رئیس‌جمهور و آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به‌یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.
اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائران، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم. همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب‌داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشور‌های اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.
با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم باشکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هرچه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار