کد خبر: 974129
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پیش‌بینی نهاد‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بدهی خارجی ترکیه در سال ۲۰۲۰ به ۴۶۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
به گزارش تریدینگ اکونومیکس، بدهی‌های خارجی جمهوری ترکیه که در ماه جون سال ۲۰۱۹ میلادی رقمی بالغ بر ۴۴۶ میلیارد دلار بود همچنان افزایشی است و رکورد‌های جدیدی را ثبت خواهد کرد. در سال ۲۰۲۰ میلادی رقم بدهی‌های خارجی کشور ترکیه همچنان رو به فزونی بوده و از ۴۶۵ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
در این گزارش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی که در ۱۵ سال اخیر راه فرار ترکیه از بحران بدهی‌ها بوده است بهبود خاصی پیش‌بینی نشده و انتظار می‌رود افزایش خاصی نداشته باشد.
ترکیب سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه نشان می‌دهد که اعراب حاشیه خلیج‌فارس و به‌خصوص قطر جایگزین سرمایه‌های امریکایی شود که فدرال رزرو از سال ۲۰۰۹ به سمت این کشور سرازیر کرده بود.
کارشناسان اقتصادی معتقدند، اگر کشور‌های اروپایی به خصوص آلمان که انبوهی از قطعه‌سازی در حوزه خودرو را به ترکیه منتقل کرده است تصمیم به انتخاب میزبان دیگری برای کارخانه‌هایشان بگیرند، ترکیه عملاً تمام نیمکره غربی را برای جذب دانش و سرمایه از دست خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار