کد خبر: 973934
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
تعیین قیمت غیرواقعی خرید تضمینی گندم باعث می‌شود تا کشاورزان اقدام به کشت این محصول استراتژیک نکنند و در صورت کشت، محصول تولیدی خود را تحویل دولت ندهند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سیدمهدی فرشادان، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت، در خصوص وضعیت خرید تضمینی گندم و قیمت آن گفت: در سال زراعی ۹۸- ۹۷ نسبت به سال زراعی ۹۷- ۹۶ به دلیل پایین بودن قیمت، حدود ۳ میلیون تن گندم کمتری در قالب خرید تضمینی خریداری شده‌است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین قیمت غیر واقعی خرید تضمینی گندم باعث می‌شود تا کشاورزان اقدام به کشت این محصول استراتژیک نکنند و در صورت کشت، محصول تولیدی خود را تحویل دولت ندهند، افزود: ادامه روند کنونی به رغم دستیابی به خودکفایی در تولید گندم، کشور را به یکی از وارد کنندگان این محصول تبدیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی به نحوی برنامه‌ریزی کنند که کشاورز گندمکار از کشت این محصول استقبال و به سود کافی دست پیدا کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور باید ادامه روند خودکفایی در تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک حفظ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار