کد خبر: 973739
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
لاریجانی در دیدار رئیس مجلس اتریش:
ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه امریکایی‌ها نمی‌گذارند چرا که نفع آن‌ها در گرو این درگیری‌هاست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته و در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در دیدار با و اینگو آپه، رئیس مجلس اتریش با اشاره به ریشه دار بودن روابط ایران و اتریش، گفت: اتریش همیشه نقش متعادلی به مسائل داشته و به ویژه بعد از توافق هسته‌ای، گام‌های خوبی برداشته البته روابط تجاری بین دو کشور باید افزایش پیدا کند. همچنین علاوه بر روابط سیاسی مناسب بین دو کشور، باید بر مسائل علمی نیز تمرکز کرد. وی با بیان اینکه شرایط منطقه به هم ریخته است و باید بدانیم چه کسی شرایط را اینگونه کرده است، افزود: داعش را چه کسی به وجود آورد؟ خانم کلینتون گفت ما درست کردیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه عامل مؤثر آشفتگی در منطقه امریکا است، تصریح کرد: به واقع در منطقه نگرانی وجود دارد و این مشکل در لیبی هم وجود دارد، البته در مسئله یمن و سوریه از ابتدا گفتیم باید مذاکره سیاسی شود، اما برخی از کشور‌ها قبول نکردند. لاریجانی گفت: آن‌ها می‌خواستند از ابزار داعش برای خود استفاده کنند، اما نمی‌دانستند گریبان خودشان را هم خواهد گرفت. وی تأکید کرد: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه امریکایی‌ها نمی‌گذارند و چنین فرصتی را نمی‌دهند چرا که نفع آن‌ها در گرو این درگیری‌هاست و امریکا دلیل مهم مناقشه ایران و عربستان است.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه ایران و اتریش و افزایش مراودات فرهنگی و توریسم، گفت: این همکاری‌ها را می‌توان گسترش داد و فقط باید اراده سیاسی وجود داشته باشد. لاریجانی خطاب به رئیس پارلمان اتریش، گفت: سیاستمداران کمتری در مسائل فرهنگی عمیق می‌شوند، به همین جهت تشکر می‌کنم که شما در مسائل فرهنگی عمیق می‌شوید. همچنین در ادامه رئیس پارلمان اتریش وضعیت منطقه را موجب نگرانی دانست و گفت: اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه و همچنین در یمن و لیبی نگران کننده است به همین جهت از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنم. وی با ابراز تأسف از خارج شدن امریکا از توافق هسته‌ای، اظهار داشت: تنها راه حل موجود برای امنیت جهانی از نظر ما همین توافق هسته‌ای است و بنابراین امیدوارم امریکا سیاست حساب شده تری را در پیش گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار