کد خبر: 973689
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: شرکت آرامکوی عربستان همچنان روی تقاضای نفت در بخش حمل‌ونقل نفت حساب می‌کند و سالانه ده‌ها میلیون دلار برای توسعه و حمایت از ساخت خودرو‌هایی با موتور‌های احتراقی پاک‌تر و کارآمد‌تر سرمایه‌گذاری می‌کند.
به گزارش اویل پرایس، در‌حالی‌که شرکت‌های نفتی بزرگ جهان به حمل‌و‌نقل برقی روی می‌آورند، شرکت آرامکوی عربستان همچنان روی تقاضای نفت در بخش حمل‌و‌نقل نفت حساب می‌کند و سالانه ده‌ها میلیون دلار برای توسعه و حمایت از ساخت خودرو‌هایی با موتور‌های احتراقی پاک‌تر و کارآمد‌تر سرمایه‌گذاری می‌کند.
عامر احمد عامر، متخصص مرکز تحقیقات و توسعه آرامکو می‌گوید: «کار ما در مورد سوخت هیدروکربن مایع است و تلاش می‌کنیم تأثیرات محیط زیستی آن را تا جایی پایین بیاوریم که همچنان در برابر موتور‌های احتراق داخلی رقابت‌پذیر باشند.»
آرامکوی عربستان در همان حال که دنبال برقی کردن خودرو‌هاست، تمرکز خود را روی نفت هم افزایش داده و تلاش می‌کند تا خودرو‌های بنزین‌سوز و دیزل‌سوز را کارآمدتر و با آلایندگی کمتر بسازد. سرمایه‌گذاری عربستان در موتور‌های احتراق داخلی در زمانی اتفاق می‌افتد که خودروسازان بزرگ قدیمی میلیون‌ها دلار برای خودرو‌های برقی هزینه می‌کنند.
آرامکو اعتقاد دارد نفت همچنان منبع برتر انرژی در بخش حمل‌و‌نقل در میان مدت است. عامر گفت: «بیشترین انگیزه برای ما در کوتاه‌مدت و میان‌مدت تا حدود ۲۰۴۰ بهبود موتور‌های احتراق داخلی است تا زمانی که حمل‌و‌نقل برقی فراگیر شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار