کد خبر: 973490
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
گفت وگوی " جوان آنلاین" با کارشناس والیبال
تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ با ارائه یک بازی ضعیف در حالی که می‌توانست در سه ست تیم دوم ایتالیا را مغلوب کند ۳ بر یک تن به شکست داد تا شاگردان کولاکوویچ در این دوره فعلا با شش باخت عملکرد ضعیفی را به ثبت برسانند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: جبار قوچان نژاد کارشناس والیبال در گفت وگو با " جوان آنلاین" درباره عملکرد ملی پوشان ما در بازی با ایتالیا گفت: به هر حال نتیجه بازی چیزی نشد که ما انتظارش را داشتیم. آنچه مشخص است اینکه بچه‌ها خیلی خسته و بی انگیزه هستند و این به خاطر این است که در چند ماه گذشته در چند تورنمنت مهم شرکت کرده اند و حالا هم در این بازی‌ها به روزمرگی رسیده اند.
قوچان نژاد: کولاکوویچ در حد و اندازه تیم ملی نبوده و نیست
وی افزود: فارغ از نتایجی که در جام جهانی کسب کردیم در وهله اول تعجب می‌کنم از کادر فنی که چرا ما همواره با تعداد بازیکن مشخص در هر تورنمنت حضور می‌یابیم که در نهایت این شود که از ده بازی شش باخت ماحصل آن می‌شود. واقعا آن دیدار‌هایی که فقط جوان‌ها به میدان رفتند چقدربا سلابت بازی می‌کردند چقدر انگیزه داشتند چرا کادر فنی برای این دوره بازیکنان جوان بیشتری را همراه خود نبرد تا تجربه بهتری کسب کنند.
قوچان نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی در یک بازی دو ست برنده هستیم و در ست سوم اختلاف ۵ امتیازی داریم چطور یک مربی نمی‌تواند بازی را مدیریت کند. چطور ابتدایی‌ترین ترفند‌های مربیگری را به کار نمی‌برد. چرا باید کاری کند که بازی به ست چهارم کشیده شود. معموم است که تیمی که به بازی برگشته و دو ست عقب افتاده را جبران می‌کند در ست پنجم با انگیزه‌ بیشتر ظاهر می‌شود. جدا نمی‌دانم کولاکوویچ چرا جسارت لازم یک مربی بزرگ را ندارد. او اصالا در حد واندازه تیم بزرگ ایران نبوده و نیست. ما این همه بازیکنان ستاره و با تجربه داریم چرا باید در برابر تیم دوم ایتالیا بازی را واگذار کنیم.
کارشناس والیبال در ادامه اظهار داشت: در بازی دیروز برابر ژاپن علی رغم اینکه آن‌ها بسیار پیشرفت خوبی در والیبال داشته اند، اما معتقدم یکی از بدترین بازی ها را به نمایش‌ گذاشتیم. تیمی که سال هاست حرف اول را در آسیا می‌زند چرا باید برابر یک تیم آسیایی این طور نتیجه بگیرد. مشکل ما مشکل فنی نیست. بیشتر بچه‌های تیم ملی لژیونر هستند و در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند. متاسفانه ما در بازی برابر ژاپن تحقیر شدیم. آن‌ها هر کاری که دل شان در زمین انجام دادند.
وی با انتقاد از کولاکوویچ گفت: صحبت‌های من تکراری است، اما بازهم تاکید می‌کنم که این مربی فقط و فقط برای ثبت یک رزومه خوب تیم ملی را فدای منافع خود کرده است. چرا تیم اصلی باید برای مسابقات آسیایی تهران بازی کند. چرا باید همان درروسیه به میدان بروند. چرا باید همین تعداد در مسابقات جام جهانی حضور داشته باشند چرا نباید به جوانان بیشتری میدان دهیم همه این چرا‌ها را باید کولاکوویچ جواب دهد، اما متاسفانه، چون خود فدراسیون هم تکلیفش با خودش مشخص نیست و رئیس ندارد او هم باخیال راحت کار را بدون هیچ بازخواستی ادامه می‌دهد.
قوچان نژاد: کولاکوویچ در حد و اندازه تیم ملی نبوده و نیست
قوچان نژاد با اشاره به اینکه باید به جوان‌ها میدان داد افزود: این بازی‌ها سطح خیلی بالایی داشت بی شک اگر جوان‌های ما بیشتر دراین میادین به میدان می‌روند هر بازی آن می‌تواند برابر با ده‌ها روز تمرین فشرده مثمرثمر باشد. کولاکوویچ اگر می‌خواهد موفق شود باید مقل ایتالیا و روسیه و خیلی دیگر‌ها که در جام جهانی با تیم دوم پا به مسابقات می‌گذاشتند به ستاره‌ها کمتر میدان دهد تا آن‌ها نه خسته شوند نه مصدوم شوند و نه والیبال زده پس باید دروهله اول انگیزه لازم را ایجاد کند و استراحت دادن به آن‌ها باید تقویت تیم ملی و سازندگی این تیم برای سال‌های آینده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار