کد خبر: 973479
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
با توجه به مشخصه‌ها و ویژگی ورق یونولیت و کاربرد‌های مختلفی که در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان سازی، بسته بندی، عایق کاری و ... دارد، ورق یونولیت نیز دارای مشخصه‌های متفاوتی است؛ مانند ضخامت، چگالی و مواد اولیه و .... هر کدام از این مولفه‌ها می‌توانند بر روی قیمت ورق یونولیت تأثیر گذار باشند. تلاش ما بر این است که عوامل مهمی که بیشترین تأثیر را روی قیمت ورق یونولیت دارند به شما معرفی کنیم.
قیمت ورق یونولیت به عوامل متعددی بستگی دارد. همان طور که می‌دانید ورق‌های یونولیت بر اساس ضخامت ورق و نیز چگالی و یا میزان تراکم آن شناخته می‌شوند. از میان انواع ورق‌های یونولیت، سعی می‌کنیم قیمت ورق یونولیت را با توجه به میزان کابردی که دارند، بررسی کنیم. در واقع قیمت ورق یونولیت به میزن مصرف آن یعنی میزان تقاضای آن بستگی دارد. به عنوان مثال در رابطه با قیمت ورق یونولیت بر اساس ضخامت ورق، به این گونه است که هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر می‌باشد.

قیمت ورق یونولیت را در حول محور پرمصرف‌ترین آن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم. در میان انواع ورق‌های یونولیت، ورق‌های سه سانتی متری کاربرد زیادی دارند؛ بنابراین بررسی قیمت ورق یونولیت سه سانتی متری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین بهتر است ابتدا به موارد مصرف ورق یونولیت اشاره کنیم و سپس به سراغ قیمت ورق یونولیت برویم.

۱-بررسی اجمالی کاربرد و قیمت ورق یونولیت

قیمت ورق یونولیت رابطه‌ای مستقیم با میزان کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز دارد. ورق یونولیت بیشتر به عنوان یک عایق در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.. ورق یونولیت زیر سقف و یا در دیواره‌ها به کار می‌رود و در آن جا نصب می‌شود و با توجه به این که دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و صدا دارد، مابین سطح داخلی و سطح خارجی این مقاومت بالا را، در واقع عایق بودن در مقابل حرارت و صدا، ایجاد می‌کند. ورق یونولیت فقط در صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بلکه در صنایعی که اتصالات مکانیکی در آن صنایع نقش مهم و حیاتی دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که اشاره کردیم ورق یونولیت کاربرد‌های فراوانی دارد و با توجه به زمینه‌ای که در آن مورد استفاده واقع می‌شود، قیمت ورق یونولیت هم مشخص می‌شود. با هم به چند مورد از کاربرد‌های ورق یونولیت و بررسی قیمت ورق یونولیت می‌پردازیم.
 
ارزیابی قیمت ورق یونولیتقیمت ورق یونولیت و نسبت آن به ضخامت‌های مختلف
 
۲- قیمت ورق یونولیت فشرده

قیمت ورق یونولیت فشرده که کاربرد بسیار زیادی نیز در صنعت دارد. از این نوع ورق یونولیت در ساخت و ساز ساختمان ها، در ساخت پل، صنعت بسته بندی و نیز عایق بندی استفاده می‌شود. به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این جا سعی می‌کنیم مهم‌ترین عواملی که بروی قیمت ورق یونولیت فشرده اثرگذار هستند، اشاره کنیم.
 
ارزیابی قیمت ورق یونولیتورق یونولیت فشرده

۲-۱-مواد اولیه

قیمت ورق یونولیت فشرده که به نام‌های یونولیت فشرده، یونولیت بسته بندی و ورق عایق بندی نیز شناخته می‌شود، بیشتر از هر عامل دیگر، تحت تأثیر نوع مواد اولیه‌ای می‌باشد که در ساخت این نوع ورق یونولیت استفاده می‌شود.
 
ارزیابی قیمت ورق یونولیت
تأثیر مواد اولیه بر روی قیمت ورق یونولیت

قیمت ورق یونولیت فشرده به کشوری که مواد اولیۀ آن را فراهم می‌کنند بستگی دارد. کاملاً واضح است که موضوع مورد بحث، کیفیت ورق یونولیت فشرده است. مواد اولیۀ ورق یونولیت فشرده‌ای که در ایران مصرف می‌شود، توسط کشور‌های چین، کره و نیز ایران تولید می‌شود. باید تأکید کنیم که قیمت ورق یونولیت فشرده‌ای که مواد اولیۀ آن ایران و چین می‌باشند پایین‌تر از قیمت ورق یونولیت فشرده‌ای است که مواد اولیۀ آن ساخت کشوره کره است.

۲-۲-تاریخ انقضای مواد اولیه

قیمت ورق یونولیت فشرده، پس از نوع و کیفیت خود مواد اولیۀ تولید ورق یونولیت فشرده، توسط تاریخ مصرف یا همان تاریخ انقضای مواد اولیه‌ای است که در کارخانه تولید شده است. مدت زمان استاندارد، که همان مدت زمان یا تاریخ انقضای مواد اولیۀ این نوع ورق یونولیت می‌باشد، شش ماه پس از تاریخ تولید درکارخانه است؛ بنابراین این نکته را لحاظ کنید، اگر بیش از شش ماه از تاریخ تولید این ورق‌ها گذشته است، هم کیفیت مناسبی ندارد و هم قیمت پایین تری دارد.

۲-۳-ضخامت ورق یونولیت

قیمت یونولیت (چه فشرده و چه غیر فشرده) به مقدار زیادی تحت تأثیر ضخامت ورق یونولیت می‌باشد. اگر ضخامت یونولیت عددی باشد که ضریبی باشد ناشی از تقسیم بر عدد پنجاه، قیمت ورق یونولیت بسیار مناسب‌تر از موارد دیگر است. علت آن چیست؟

اگر ضخامت ورق یونولیت ضریبی از تقسیم بر عدد پنجاه باشد، قطعاً مقدار پرتی و ضایعاتی که باقی می‌ماند و دور ریزی می‌شود بسیار کم‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر ضخامت ورق یونولیت سی سانتی متر باشد و از یک بلوک یونولیتی با ابعاد ۲۰۰*۱۰۰*۵۰ سانتی متر باشد، واضح است که بیست سانتی متر از ورق پرت شده و باید دور ریخته شود. در حالی که ضخامت مثلاً ده سانتی متری از یک بلوک ۲۰۰*۱۰۰*۵۰ سانتی متری باشد، از این بلوک می‌توان پنج ورق به ضخامت ۱۰ سانتی متر به دست آورد و مقدار پرتی و دور ریز آن صفر مطلق خواهد بود و مطمئناً قیمت بسیار مناسب تری خواهد داشت.

ضخامت‌های مختلف و قیمت‌های مختلف ورق یونولیت

۲-۴-چگالی و میزان تراکم ورق یونولیت

قیمت ورق یونولیت به میزان تراکم و چگالی یا همان دانسیتۀ ورق یونولیت بستگی دارد. ورق یونولیتی که دارای تراکم بین ۲۵ الی ۴۰ و بیشتر این مقدار را ورق یونولیت فشرده می‌گویند.

چگالی چگونه روی قیمت ورق یونولیت تأثیر می‌گذارد؟ برای جواب دادن به این سوال لازم است بدانیم که چگالی از منظر مواد شیمیایی دارای چه تعریفی می‌باشد.

به میزان موادی که به عنوان مواد اولیۀ یونولیت در هر یک متر مکعب یونولیت را چگالی ورق یونولیت می‌گویند. همان طور که از تعریف چگالی می‌توان برداشت کرد، باز هم مقولۀ مواد اولیه و مقدار حجمی از آن که در ساخت یونولیت مورد استفاده قرار گرفته است، مطرح می‌باشد. دقیقاً حالا می‌توانیم نقش بسیار تعیین کنندۀ مواد اولیۀ ورق را بر روی قیمت ورق یونولیت به وضوح دید.
 
ارزیابی قیمت ورق یونولیتتأثیر چگالی بر قیمت ورق یونولیت
 
قیمت ورق یونولیت همان طور که اشاره کردیم تحت تأثیر عوامل مذکور می‌باشد. از آن جایی که متوجه شدیم نوع، کیفیت، تاریخ انقضاء، میزان مصرف شده و قیمت مواد اولیه‌ای که در ساخت ورق یونولیت استفاده می‌شوند، چگونه و تا چه حد و اندازه‌ای بر روی قیمت ورق یونولیت تأثیر گذاشته و آن را بالا برده و یا پایین آورد. از آن جایی که قرار است نیم نگاهی هم به قیمت‌هایی که بعضی‌ها در بازار عرضه کرده اند، داشته باشیم، از منظر ضخامت و چگالی ورق یونولیت، قیمت ورق یونولیت را بررسی می‌کنیم. آخرین قیمت‌هایی که در تاریخ ۲۱/۰۷/۱۳۹۸ در رابطه با قیمت ورق یونولیت از کارخانه تولید یونولیت رکسانا فوم مطرح شده است به قرار زیر می‌باشد:
 

ردیف

اندازۀ ورق (Cm)

دانسیته

قیمت یک متر مربع (تومان)

1

200 در 100 در 2

10

3600

۲

200 در 100 در 2

15

5300

۳

200 در 100 در 2

20

7000

4

200 در 100 در 2

25

8800

5

200 در 100 در 2

30

تماس بگیرید

6

200 در 100 در 2

35

تماس بگیرید

جهت استعلام قیمت ورق یونولیت از ۱ الی ۱۰۰ سانتیمتر و دانسیته از ۱۰ الی ۶۰ با تلفن ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۷۷ تماس بگیرید.

البته باید به این نکته توجه کرد که مدت زمانی از تاریخ ارائۀ قیمت ورق یونولیت در جدول بالا می‌گذرد و این قیمت‌ها نیز توسط یکی از کارخانجات سرشناس به نام رکسانا فوم انتشار یافته است. مورد صحت و سقم این قیمت ها، بایستی به تاریخ روز از کارخانه مورد نظر استعلام شود. علاوه بر این با توجه به مدت زمانی که از این تاریخ گذشته و شرایط بحرانی اقتصادی که در کشور ایجاد شده است، احتمال تغییر و افزایش و درکل اختلاف قیمت بین قیمت‌های روز الآن با این قیمت‌ها کاملاً محتمل است.

کارخانجات تولیدی رکسانا فوم فعالیت‌های اقتصادی خود را از سال ۱۳۷۴ شروع و بعد از سال‌ها تلاش در سال ۱۳۸۵ با عنایت خداوند و پشتکار راسخ و عشق به توسعه و پیشرفت موفق به راه اندازی خط تولید یونولیت و اخذ رسمی مجوز تولید به شماره ثبت ۱۵۲۸ از وزارت صنعت معدن تجارت با نام‌های تجاری رکسانا فوم گردید. این واحد تولیدی با پرسنل کار ازموده و دلسوز با خرید دستگاه‌های پیشرفته و تمام اتوماتیک موفق به یکی از کارخانجات برتر در صنعت تولید یونولیت و فوم در کنار دیگر همکاران در این رشته قرار گرفته است.

جهت مشاوره با کارشناسان فروش کارخانه تولید یونولید رکسانا فوم می‌توانید با شماره‌های بخش فروش ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۶۶ و ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۷۷ و ۰۲۱۵۶۸۶۴۴۸۸ تماس حاصل فرمائید.

آدرس کارخانه: تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای خ یخ سازی خ رکسانا فوم نبش خ عسگری پ ۱۲۱
وبسایت: WWW.Yonolit.Com
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار