کد خبر: 973366
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
ژاپن ۳ – ایران یک
تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی خود از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ با ارائه یک بازی ضعیف به تیم ملی ژاپن رفت که با نتیجه ۳ - ۱ تن به شکست داد. دیداری که در آن شاگردان کولاکوویچ هیچ حرفی برای گفتن نداشت تا شکستی فاجعه بار رقم بخورد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: این دیدار که نهمین دیدار ما در رقابت‌های جام جهانی ژاپن بود، ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور بازی را آغاز کردند.
 
شکست فاجعه بار
آنچه در این بازی بسیار مشهود بود بی انگیزگی بچه‌ها برابر سامورایی‌های ژاپنی بود. بازیکنانی که با جان و دل برای هر امتیاز برای تیم ملی کشورشان جنگیدند و قدرت خود را به رخ تیم اول آسیا کشاندند. به واقع آنقدر آن‌ها خوب بازی کردند و آنقدر ما بد هستیم که مثل چند سال پیش، بردن یک ست بازی برای مان برابر ژاپن به آرزو تبدیل شده است.
سعید معروف قبل از ورود تیم به ژاپن وقتی با انتقاد از فدراسیون آن را بی درو پیکر خواند همه تصور می‌کردند که به خاطر مسائل مالی این حرف‌ها را زده، اما امروز وقتی زورمان به یک تیم آسیایی نمی‌رسد باید به عمق فاجعه پی برد که چه عقب گردی داشته ایم در این فدراسیون بی درو پیکر.

ست اول
ست اول را ژاپنی‌ها از همان ابتدا بسیار قدرتمند ظاهر شدند و ۵ بر صفر با چند دفاع روی تور عالی از ایران پیش افتادند. سرویس‌های قدرتی و بی نقص آن‌ها باعث شده بود تا همواره درست اول از ایران پیش باشند. در ادامه با چند دفاع خوب غلامی کمی بازیکنان به خود آمدند، اما وقت فنی اول ۱۶ بر ۱۱ به سود حریف بود. بعد از وقت فنی بازیکن شماره ۱۱چپ دست ژاپن، ایشیکاوا با آبشار‌هایی که در لب تور می‌زد تیم ژاپن را به عدد ۲۰ رساند تا درنهایت ایران این ست را ۱۶ بر ۲۵ واگذار کرد.

ست دوم
در ست دوم بر خلاف تصور بازهم این سامورایی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و توانستند چند امتیاز پیش بیفتند. عملکرد عالی آن‌ها در دریافت‌های انتهای زمین امان بازیکنان ما را بریده بود. تیمی که تا دیروز برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت آنقدر خوب و هماهنگ بازی می‌کرد که بازیکنان ما بعد از کسب هر امتیاز به وجد می‌آمدند. در ادامه با چند تعویض وزق بازی برگشت و بازی ۱۹ بر ۱۶ به نفع ژاپن به یک باره به عدد ۲۳ به تساوی کشیده شد تا در نهایت این ست با خوش شانسی برای شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید.

ست سوم
در ست سوم این ژاپن بود که که بازهم اولین امتیاز بازی را کسب کرد. در ادامه بازی کمی پایایای رد و بدل شد، اما مشخص شود که بچه‌های ما اسیر سرویس‌های قدرتی ژاپنی‌ها شده اند چرا که در این ست چند باز ما امتیاز‌های حساسی را به واسطه سرویس از دست دادیم. سرویس‌های قدرتی ایشیکاوا و نیشیدا برای ما به یک معضل تبدیل شده بود چرا که ما نمی‌توانستیم در دریفات سرویس‌ها موفق عمل کنیم و همین باعث شد تا رفته رفته اختلاف امتیازات بیشتر و بیشتر شود و وقت فنی دوم ۱۶ بر ۸ ب هسود ژاپن شود. در این ست حملات بازیکنان ما راه جایی نبرد چرا که توپ‌ها در زمین ژاپن به هر نحوی بازگردانده می‌شد و همین باعث عصبانیت بازیکنان ما شده بود و در نهایت این ست هم با اختلاف فاحش ۲۵ بر ۱۳ ست را واگذار کردیم.

ست چهارم
ست چهارم را ایران با امتیاز اسفندیاری آغاز کرد. تصور می‌شد بچه‌ها برای گرفتن انتقام در این ست به آب و آتش خواهند زد، اما ژاپنی‌ها دست بردار نبودند و با ارائه یک بازی هماهنگ و دیدنی در حالی تیم والیبال ایران تحقیر می‌کردند که شاگردان کولاکوویچ هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. در این بازی کمی پایاپای بود. وقت فنی دوم ۱۶ بر ۱۴ به سود ژاپن بود. در ادامه هر چند سرمربی ایران سعی کرد با گرفتن وقت فنی وقفه در بازیبیاندازد، اما ناهماهنگی بچه‌ها در انتهای زمین در نهایت باعث شد تا این ست هم ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را واگذار کنند.

آمار بازی
آمار این بازی که از سوی فدراسیون جهانی منتشر شد نشان می‌دهد ژاپنی‌ها در حمله و سرویس عملکرد بهتری نسبت به ایران داشته‌اند.
در این بازی ایران ۴۲ امتیاز از آبشار، ۱۲ امتیاز از دفاع روی تو، تنها یک امتیاز از سرویس و ۲۳ امتیاز از خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان ژاپن کسب کرد.
اما تیم ژاپن ۶۱ امتیاز از آبشار، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ امتیاز از سرویس و ۲۶ امتیاز از خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.
در پایان این دیدار، "یوجی نیشیدا" و "یوکی ایشیکاوا" هر دو با کسب ۲۳ امتیاز برای ژاپن، امتیاز آورترین بازیکنان زمین شدند. پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۱ امتیاز را برای ایران کسب کردند.
به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران پنجمین شکست خود در این دوره از رقابت‌ها را متحمل شد و ژاپن هفتمین پیروزی خود را جشن گرفت.
چهاردهمین دوره جام جهانی والیبال از ۹ تا ۲۳ مهر در سه شهر فوکوکا، ناگانو و هیروشیمای ژاپن با حضور ۱۲ تیم که به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند، برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران فردا در دهمین مسابقه خود از ساعت ۹:۳۰ به مصاف ایتالیا خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار