کد خبر: 972861
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
اغلب بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و مجاز بانک مرکزی دیناری برای فروش به زائران ندارند و دلار و یورو را نیز به قیمت صرافی‌های بانکی به زائران می‌فروشند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، با وجود آنکه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که زائران اربعین می‌توانند ارز مورد نیاز خود را تا سقف ۱۰۰ یورو یا معادل آن از طریق صرافی‌های بانکی و تحت نظارت بانک مرکزی تأمین کنند، اما اغلب صرافی‌های بانکی دیناری برای فروش به زائران ندارند. پس از آنکه در سال گذشته تأمین ارز زائران اربعین در نقاط مرزی با مشکلاتی همراه شد، بانک مرکزی امسال تصمیم گرفت که ارز مورد نیاز زائران را در شهر محل سکونت آن‌ها تأمین کند. از سوی دیگر، بر همین اساس زائران اربعین این روز‌ها برای تهیه ارز خود به بازار ارز مراجعه می‌کنند، اما متصدی یکی از صرافی‌های بانکی به «ایسنا» گفت: هیچ‌کدام از صرافی‌ها چه بانکی و چه غیربانکی در حال حاضر دینار عراق ندارند و فقط می‌توانیم دلار یا یورو پرداخت کنیم که البته اطلاعی از شرایط چنج کردن دلار در عراق نداریم.

وی افزود: تنها یکی از صرافی‌ها دینار دارد که اکثر زائران برای خرید دینار به آن صرافی مراجعه می‌کنند یا اگر می‌خواهید منتظر نمانید از دلالان هم می‌توانید خرید کنید. او قیمت فروش دلار را ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و یورو را ۱۲ هزار ۶۰۰ تومان برای اربعین اعلام کرد که در واقع همان قیمت صرافی‌های بانکی است. مراجعه به صرافی بانکی که گفته می‌شد دینار برای فروش دارد، حاکی از تشکیل صفی طولانی برای خرید دینار از صرافی مورد نظر بود. این صرافی دینار عراق را با قیمت ۹۹ ریال به زائران می‌فروخت و این در حالی است که دلالان در بازار، دینار عراق را با قیمت ۱۰۰ ریال می‌فروختند. مشاهدات از شعب بانکی نیز حاکی از عدم فروش دینار عراق در این شعب است. دلار و یورو در حالی با قیمت صرافی‌های بانکی به زائران اربعین فروخته می‌شود که پیش‌تر بانک مرکزی از فروش ۱۰۰ یورو یا معادل آن با نرخ بازار ثانویه خبر داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار